اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آغاز مرحله‌ استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان

مرحله‌ استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان با رقابت 83 قصه‌گوی برتر استان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.

آغاز مرحله‌ استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان آغاز شد.

در این رقابت، که تا 24 مهرماه ادامه خواهد داشت، 83 قصه‌گوی برگزیده‌ی استان در بخش‌های کتابخانه‌ای و حوزه‌ای، قصه‌گویی خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن اشاره به پیشینه‌ی چندهزار ساله‌ی قصه‌گویی، این رویداد را به جهت سابقه‌ی حماسه آفرینی‌ها و شرایط ویژه‌ی سیستان و بلوچستان در طول تاریخ، وامدار مردم این منطقه دانست و ادامه داد: در ربع قرن اخیر نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان متولی تخصصی حوزه‌ی کودک و نوجوان، با آگاهی از تاثیرگذاری بی‌بدیل تربیتی و پرورشی قصه‌گویی، همیشه سعی در حفظ، تقویت و گسترش این رویداد داشته است.

محمدرضا سالاری در خصوص مهم‌ترین خروجی جشنواره قصه‌گویی گفت: اگر به اهداف کلی و جزیی برگزاری جشنواره دقت کنیم متوجه می‌شویم که یکی از بهترین راه‌های شناسایی و شکوفایی استعدادهایی که در سطح شهرستان، استان و ملی حرفی برای گفتن دارند از طریق این جشنواره امکان‌پذیر است.

وی سپس از رشد استقبال علاقه‌مندان از بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی در استان خبرداد و افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران، امسال 530 نفر از جشنواره استقبال کردند که پس از پایش‌های اولیه 83 نفر در آیین اختتامیه قصه‌گویی خواهند کرد.

سالاری در خصوص میزان شرکت‌کنندگان در بخش‌های گوناگون جشنواره به این موارد اشاره کرد: 205 نفر در بخش مدرن و کلاسیک، 30 نفر در بخش آیینی و سنتی، 10 نفر در بخش زبان اشاره، در بخش علمی 3 نفر و در بخش 90 پانیه‌ای 95 نفر شرکت کرده اند.

گفتنی است داوری این دوره از جشنواره را رضا عباسی، مریم فرومند، بی‌با رهسپار و مهرداد حدادی برعهده دارند و ناظر جشنواره زهره ده‌یادگاری است.

اختتامیه این جشنواره عصر روز ۲۲ آبان‌ماه در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/313

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول