اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اجرای طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راهها در سطح مدارس جنوب این استان اجرا شد.

اجرای طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان

شهاب الدین نوایی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان  اظهار کرد: این طرح با همکاری پلیس راه و در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش‌آموزان، آموزش و آگاه‌سازی نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و ترافیکی اجرا شده است.

وی افزود: با حضور کارشناسان در مدارس، آموزش‌ها به صورت حضوری و چهره به چهره انجام گرفت و مربیان مدارس نیز با شیوه صحیح و ایمن رفت و آمد به مدرسه آشنا شدند و در مجموع یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند. 

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد: نصب بنر با مفاهیم ترویج فرهنگ ترافیکی و ایمنی راه ها، ارائه آموزش های کلاسیک مبانی ایمنی تردد از جاده ها و کمک های اولیه و توزیع محصولات فرهنگی از اقدامات بخش آموزش تئوری است.

نوایی ادامه داد: دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند بنابراین ارتقای ایمنی تردد آن‌ها و فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهم‌ترین اهداف ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

وی بیان کرد: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از آن، تعداد دانش‌آموزان و مخاطرات احتمالی از قبیل سرعت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی تعیین می‌شود.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گیر و نصب چراغ چشمک زن به منظور آرام سازی ترافیک، ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شده است.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول