اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

نصب سردیس شهید آوینی در یکی از میادین زاهدان

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: به‌مناسبت هفته هنر سردیس شهید آوینی در یکی از میادین زاهدان نصب می‌شود.

نصب سردیس شهید آوینی در یکی از میادین زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، صبح امروز مصطفی سیاسر در نشست خبری با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: هفته هنر هم‌زمان با سالروز شهادت شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم بوده و مدت یک هفته فرصتی برای گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان افزود: هنر انقلاب اسلامی در دفاع مقدس، تجلیل از ارزش‌ها و تقبیح ناهنجاری‌ها، مطالبه‌گری، پیشرفت و آبادانی و غیره به نمایش گذاشته شده و پاسداشت چنین هنری مستلزم تداوم همین ارزش هاست.

وی ادامه داد: رویکردهای حوزه هنری در این هفته اینست که بر اولویت‌های زیست بوم تاکید کند و ظرفیت گفتگوی هنرمندان با مسئولان را فراهم کند تا فاصله‌ای که بین هنرمندان و مسئولان استانی پیشرفت و آبادانی استان هست کم شود.
 
سیاسر بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم در هفته هنر در استان آغاز اجرای تئاتر مردمان مرد است که در مورد قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام بوده و از ۱۹ فروردین به مدت ۵ شب در سایت قدیم دانشگاه زابل به نمایش در خواهد آمد.

وی گفت: اکران فیلم موقعیت مهدی در محلات حاشیه شهر برای ۶۰۰ دانش‌آموز متوسطه دوم و اکران اختصاصی فیلم مصلحت در هفته هنر انقلاب اسلامی در زاهدان صورت می‌گیرد.

رئیس حوزه‌‌هنری سیستان و بلوچستان افزود: نمایشگاه کتب شهید آوینی در کتابخانه‌های استان، نمایشگاه ربنا در حاشیه جلسات قرآن در حاشیه جلسات قرآن در دو مکان دارالعلم مکی و سرای قرآن نهج‌البلاغه، نمایشگاه پوستر هفته وحدت و نمایشگاهی به همین مناسبت در حاشیه نمازجمعه زاهدان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های دیگری در این هفته اجرا خواهد شد که از جمله آنها بزرگداشت شهیدان هنرمند، نام‌گذاری میدانی در مرکز استان به نام شهید آوینی و نصب سردیس این شهید در میدان و مراسم بزرگداشت هنر اسلامی است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول