اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اعلام وصول بیش از هزار و 800 شکایت به سازمان بازرسی سیستان و بلوچستان

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان گفت: تعداد افراد معرفی شده به مراجع قضایی و تخلفاتی 523 نفر و تعداد کل شکایات و اعلامات واصله مربوط به سامانه گزارشگران فساد و سامانه شکایات سازمان هزار و 844 فقره بوده است.

اعلام وصول بیش از هزار و 800 شکایت به سازمان بازرسی سیستان و بلوچستان

محمد رضا شهریاری نژاد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان همزمان با سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، ضمن تبریک این روز فرخنده؛ به اهمیت موضوع نظارت و بازرسی از دیدگاه مدیریت اسلامی پرداخت و با اشاره به اصل 174 قانون اساسی، وظیفه اصلی سازمان بازرسی را نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین برشمرد.

وی همچنین اولویت عملکردی بازرسی کل را در دوره مدیریتی جدید، پیشگیری از بروز تخلف از طریق تقویت امر نظارت و ارائه پیشنهادهای اصلاحی دانست.

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: مسبب بسیاری از تخلفات و جرائم، جهل به قوانین و مقررات است که انتظار می رود تمامی دستگاه های اجرایی به این مهم توجه کنند

وی تعداد پرونده های تشکیل شده در سال گذشته را جمعاً 108 فقره شامل 77 موردی و 31 مورد برنامه ای اعلام کرد و گفت:  تعداد گزارش های ارسالی به مبادی ذی ربط 268 فقره بوده که شامل 108 گزارش اصلاحی، 111 گزارش تخلفاتی، 44 گزارش کیفری 3 فقره گزارش ابطال مصوبه و 2 فقره گزارش استحضاری  بوده است.

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان گفت:  تعداد افراد معرفی شده به مراجع قضایی و تخلفاتی در سال گذشته 523 نفر، تعداد کل شکایات و اعلامات واصله  مربوط به سامانه گزارشگران فساد و سامانه شکایات سازمان هزار و 844   فقره و تعداد موارد رسیدگی شده هزار و 280 فقره بوده است.

وی میزان تخلفات مالی کشف شده را بالغ بر هزار و 146  میلیارد ریال ،  میزان وجوه برگشتی به بیت المال را بالغ بر 639 میلیارد ریال،  جلوگیری از تخریب و رفع تصرف اراضی ملی را 344.6 هکتار عنوان کرد.

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تعداد معاملات نظارت شده،  282 مورد  تذکر ناظر سازمان به اعضای کمیسیون 81 مورد، درخواست لغو یا تجدید معامله 9 مورد، اصلاح اسناد 55 فقره مناقصه به ارزش هزار و 383 میلیارد ریال و کاهش هزینه به مبلغ 291 میلیارد ریال بوده است.

شهریاری نژاد ادامه داد:  حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در سطح استان با انجام بازدیدهای میدانی از کارخانجات و مراکز تولیدی و پیگیری مشکلات مبتلا به سرمایه گذاران؛ در این راستا از 25 واحد تولیدی بازدید به عمل آمده و جلسات متعددی در راستای حل مشکلات این واحدها برگزار شده است.

وی به استقرار و راه اندازی دفتر نمایندگی بازرسی در شهرستان چابهار در بهمن سال قبل اشاره کرد و گفت:  امروز مقابله با فساد اولویت اصلی قوه قضاییه است که ما در سازمان بازرسی نیز تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم و مقابله با مفسدان انجام خواهیم داد.

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اگر مطالبه گری در استان به حد مطلوب نرسد استان از رشد و توسعه عقب می‌ماند مردم باید شفافیت در دستگاه اجرایی را مطالبه و تصمیمات و عملکرد مسئولین را پیگیری کنند.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول