اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کمبود کیت‌های تشخیص رپید و پی‌سی‌آر در ایرانشهر/ مراکز خیریه در تامین دارو رمدسیویر کمک کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه کمبود تخت بستری نداریم، گفت: در خصوص کیت‌های تشخیص رپید و پی سی آر با کمبود مواجه هستیم که طی هماهنگی انجام شده قرار است وزارتخانه نیازهای این حوزه را تامین کند.

کمبود کیت‌های تشخیص رپید و پی‌سی‌آر در ایرانشهر/ مراکز خیریه در تامین دارو رمدسیویر کمک کردند

کامران کردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزایش بیماران کرونایی را شاهد بودیم که این افزایش به صورت رونده و بیشتر به صورت سرپایی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: مدتی است با انجام تست بر روی افرادی که با بیماران کرونایی در ارتباط بوده اند اقدام به کشف و غربالگری کرده‌ایم که روند بیماریابی رو افزایش بوده و سیر سریعتری گرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص موارد مثبت کرونا بخشی به صورت سرپایی خدمات می‌گیرند و تعدادی هم بستری موقت می شوند و افرادی که نیاز باشد بستری خواهند شد، لازم به ذکر است که در بحث بستری ها هم روند افزایش را شاهد بوده ایم، اما تخت خالی هنوز داریم و تخت ها پر نشده اند.

کردی گفت: در بحث امکانات دارویی خوشبختانه کمبودی نداریم و تجهیزات بیمارستانی از قبل آماده شده که بخشی از آن را وزارت بهداشت فراهم کرده است، در خصوص دستگاه اکسیژن ساز سه دستگاه وزارت بهداشت ارسال کرده است و تعداد سه دستگاه خریداری شده و در حال خرید یک دستگاه دیگر نیز هستیم.

وی بیان کرد: در خصوص کیت های تشخیص رپید و پی سی آر با کمبود مواجه هستیم که طی هماهنگی انجام شده بنا شد تا وزارتخانه نیازمان را در این حوزه تامین کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: هم اکنون با کمبود شدید نیروهای غربالگری مواجه هستیم مراکز ۱۶ ساعته غربالگری ما ۱۸ ساعت در حال انجام فعالیت هستند و نیروهایمان و کادر درمان و پزشکان ما حدود ۳ الی ۴ ماه است که مرخصی نرفته و خسته شده اند.

وی ادامه داد: در خصوص دارو رمدسیویر بخشی را تامین کرده‌ایم که مراکز خیریه هم در این خصوص به ما کمک کرده‌اند، در تمام بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ۳۰ الی ۴۰ درصد تخت ها خالی هستند، حتی اگر تخت ها پر شوند بخش های پشتیبان هم برای پذیرش بیماران کرونایی آماده شده‌اند.

کردی افزود: درخصوص مراکز تجمیعی واکسیناسیون در حال حاضر ۱۲ شهرستان داریم که تمام آنها دارای این مرکز هستند و در حال افزایش این مراکز به ۱۷ مرکز هستیم که  جا دارد تشکر کنیم از همکاری سپاه پاسداران که در این زمینه به ما یاری رسانده است.

وی ادامه داد: از مردم عزیزمان خواهش میکنم ما را در زمینه کنترل بیماری کمک کرده و با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع گسترش این بیماری شوند، قطعا تنها نهاد مسئول علوم پزشکی نیست و باید تمام سازمان ها مشارکت کنند و قطعا اگر همه مشارکت کنند میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در خصوص عکس منتشر شده از پارک شهدای ایرانشهر و بیمارانی که در حال گرفتن سرم بودند، افزود: با توجه به اینکه تخت های لازم برای پذیرش بیماران کرونایی را داریم احتمالا این افراد تحت مداوای مراکز و درمانگاههای خصوصی بوده باشند.

انتهای پیام/3139/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول