اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

واکسیناسیون 900 نفر از بیماران خاص و صعب العلاج دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آغاز برنامه واکسیناسیون تاکنون 900 نفر از بیماران خاص و صعب العلاج در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند.

واکسیناسیون 900 نفر از بیماران خاص و صعب العلاج دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

قاسم میری علی آباد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان 800 بیمار دیالیزی، 1200 بیمار هموفیلی ، ۳۲۰۰بیمار تالاسمی ماژور، 35 بیمار پروانه ای و حدود 750 بیمار ام اس  تا کنون شناسایی شده اند که  در مراکز جامع بیماران خاص  و بیمارستان های استان سیستان و بلوچستان خدمات درمانی را طبق دستورالعمل وزرات بهداشتبه صورترایگان دریافت می کنند.

وی ادامه داد: در تقویم ایران 18اردیبهشت ماهروز جهانی تالاسمی و بیماری های خاص و صعب العلاج نامیده شده است که میتوان از بیماری هایی که نیاز به درمان مادام العمر دارد و لازم است که بیمار تحت مراقبتهای خاص باشد مانند: دیالیز، هموفیلی، تالاسمی و.. به عنوان بیماری های خاص و تعدادی از بیماریها از جمله سرطان، دیابت و ... را به عنوان بیماری های صعب العلاج نام برد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه تلاش در راستای ارائه خدمات درمانی مناسب به بیماران خاص و صعب العلاج با حفظ شاٌن و منزلت انسانی این عزیزان یکی از وظایف و برنامه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است گفت: در استان سیستان و بلوچستان 6 هزار و 500 بیمار خاص خدمات درمانی را رایگان دریافت می‌کنند.

به گفته وی آزمایش های قبل از ازدواج  و مشاوره ژنتیک می توانند از بروز بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای فرزندان بوجود آید از جمله بیماری های هموفیلی و تالاسمی جلوگیری نماید، همچنین با تغییر شیوه وسبک زندگیو استفاده از الگوی تغذیه مناسب از انواع سرطان ها، نارسایی کلیه و فشار خون از پیشگیری کنیم.

واکسیناسیون 900 نفر از بیماران خاص و صعب العلاج دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه بیماران خاص و صعب العلاج باتوجه به برخورداری از سیستم ایمنی پایین و مراجعات مکرر به مراکز درمانی  از جمله گروه های در معرض خطر برای ابتلاء به بیماری کووید 19 می باشند و از گروه های اولویت دار در دریافت واکسن بوده است گفت: از آغاز برنامه واکسیناسیون تاکنون 900 نفر از بیماران خاص و صعب العلاج در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند.

قاسم میری ادامه داد: مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت مرحله نخست تزریق واکسنکرونابه بیماران خاص و صعب العلاج سیستان و بلوچستان کماکان ادامه دارد و افرادی که تاکنون واکسینه نشده اند می توانند با مراجعه به مراکز درمانی که تحت پوشش آن هستند نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول