اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آغاز عملیات فاز جدید مرمت آسبادهای منطقه حوضدار

رئیس پایگاه جهانی شهرسوخته از آغاز عملیات فاز جدید مرمت آسبادهای منطقه حوضدار خبر داد.

آغاز عملیات فاز جدید مرمت آسبادهای منطقه حوضدار

مجید کلانوری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: باتوجه به اینکه آسبادهای منطقه سیستان در اولویت ثبت جهانی کشور قرار دارد، اقدامات مرمتی با رویکرد تکمیلی آغاز شده تا این مجموعه از آسبادها که کاندیدای ثبت جهانی هستند به بهره‌برداری برسند.

وی گفت: در این فاز از مرمت این آسبادها، تزیینات خشتی به کاررفته در آسبادها مورد نظر است که منحصر به فرد و مختص منطقه سیستان بوده و سایر استان‌های کشور از این ویژگی محروم هستند، بنابراین این تزئینات با دقت برداشت شده، طرح‌های حفاظتی و مرمتی آن تهیه و برای انجام به بخش خصوصی به پیمانکار واگذار شده است.

رئیس پایگاه جهانی شهرسوخته افزود: آواربرداری، خواناسازی معماری و نیز استحکام‌بخشی بخش‌های آسیب‌دیده از دیگر اقداماتی است که در این فاز از مرمت این آسبادها در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آسباد رنده و آسیاد ارگ ورمال جز این سلسله آسبادهای کاندیدای ثبت جهانی هستند و امیدواریم با ثبت جهانی این آثار، تحولی در حوزه میراث‌فرهنگی و نیز گردشگری منطقه سیستان ایجاد شود.

انتهای پیام75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول