اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

افزایش سهمیه کاروان‌های حج در سیستان و بلوچستان، شایسته تقدیر است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: افزایش سهمیه کاروان‌های اعزامی از استان در مدت اخیر، شایسته تقدیر است.

افزایش سهمیه کاروان‌های حج در سیستان و بلوچستان، شایسته تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان،  آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی ‌فقیه در استان در دیدار فعالان حج و زیارت، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته حج با اشاره به این که برخی زائران استان در سال‌های گذشته برای اعزام به حج تمتع مجبور به حضور در استان‌های دیگر و ثبت‌ نام در آنجا بودند، گفت: افزایش سهمیه کاروان‌های اعزامی از استان در مدت اخیر، شایسته تقدیر است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان تأکید کرد: کادرسازی از علما و روحانیون شیعه و سنی استان و بهره‌گیری از آن‌ها در کاروان‌های حج، اقدام خوبی بود که امسال اجرایی نشد و لازم است در سال آینده مدنظر قرار بگیرد.

رئیس شورای زکات استان با تاکید بر این که انسان باید بداند چه وظیفه‌ای بر عهده دارد و چه کاری باید انجام دهد، عنوان داشت: حجاج و فعالان حج می‌توانند در حد امکان به مردم خوب، مهربان، غریب و وفادار استان که با مشکلات زیادی مواجه هستند خدمت کنند حتی اگر هزینه حج در این مسیر صرف شود خداوند راضی است.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: با وجود محرومیت حجاج از این فریضه مهم، تعلق پاداش و ثواب در دستگاه خداوند به نیات، مایه امیدواری و تسکین‌دهنده قلوب محرومین از حج است.

امام جمعه زاهدان تشریح کرد: بر اساس روایات، اگر مؤمنی نیت انجام کار خیری را داشته باشد و به هر دلیل نتواند آن را انجام دهد ثواب آن را کسب کرده و این در حالی است که در کار شر تا گناه صورت نگیرد عقوبتی برای وی در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فرازی از دعای پایان ماه مبارک رمضان و با تاکید بر این که دلشکستگی ناشی از محرومیت حج در دستگاه خداوند محاسبه می‌شود، افزود: همه‌کسانی که برای برگزاری بهتر مراسم حج امسال تلاش کردند و هم‌چنین حجاج که برای رفتن به این مراسم آماده‌شده بودند اجر خود را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول