اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

انتقاد امام جمعه زابل از گرانی کالاهای اساسی

امام جمعه زابل گفت: ریشه گرانی های لجام گسیخته بازار ارز و سکه و طلا و بازار خودرو کجاست، در هفته های اخیر خیلی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به طور نامعقول گران شده است،

انتقاد امام جمعه زابل از گرانی کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلای المهدی زابل، اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه مبارزه با مفسدین را از خود قوه قضاییه شروع کرد، برخورد با مفسدین دانه درشتی که با فساد خود هزینه هایی را برای نظام اسلامی تحمیل کرد.

وی گفت: آیت الله رئیسی با شجاعت ورود کرد و قطعا خواست مردم همین بوده و حمایت می کنند، درخواست همه ملت این است که با مفسدین و زالو صفتانی که با نفوذ در ارگانهای مختلف حیثیت نظام را زیر سوال برده اند، برخورد جدی شود، افرادی که با رانت و لابی ، با رشوه و تهدید و سو استفاده از مسئولیت ها ، منصب ها و نسبت ها  بازار را به التهاب کشاندند و در این جنگ اقتصادی که دشمن برنامه ریزی کرده است، خواسته یا ناخواسته پیاده نظام دشمن شدند و سعی در فلج کردن اقتصاد کشور دارند، این مفسدین خائن به مملکت هستند.

امام جمعه زابل گفت: استکبار جهانی قصد براندازی نظام را دارد و این مفسدین اقتصادی همان کار دشمن را انجام میدهند، با اینها مبارزه کنید و نگاه نکنید که برادر چه کسی است، پسر و یا دختر کیست، پیشینه مبارزاتی دارد یا ندارد، قانون را در مورد همه اجرا کنید،  من کان لله کان الله له. در این زمان که مردم مشکلات اقتصادی دارند، مفسدین اقتصادی مشغول چاپیدن بیت المال و اختلاس هستند، مشغول ساخت باستی هیلز و ویلاهای چندصد میلیاردی هستند، اینها افساد فی الارض نیست؟ اینها خنجر زدن به قلب نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: باید ریشه یابی شود، ریشه گرانی کجاست، ریشه کاهش ارزش پول ملی کجاست، ریشه گرانی های لجام گسیخته بازار ارز و سکه و طلا و بازار خودرو کجاست. در هفته های اخیر خیلی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به طور نامعقول گران شده است، اهل فن بارها گفته اند، حدود 20 درصد گرانی ها به تحریم مربوط است و 80 درصد مشکلات ربطی به تحریم ها ندارد، تحریم ها مال این چندسال نیست و از اول انقلاب تحریم بوده ایم، مشکل سومدیریت و عدم نظارت هوشمند، فعال ، کارآمد و مستمر است، مشکل در نفوذ فرصت طلبان در مناصب تصمیم گیر و تصمیم ساز است، مشکل مافیای اقتصادی مخصوصا در بازار ارز ، سکه، طلا و،خودرو و مسکن است. مشکل برمی گردد به نوع مدیریت وزارت صمت و جهادکشاورزی که باعث اختلال در بازار کالاهای کشاورزی و دامداری شده است و موجب شده تا در بازار لبنیات و میوه و غلات اشکال به وجود آید.

خطیب نماز جمعه زابل افزود: برخی از نفوذی های دشمن عمدا، مشکلات ایجاد می کنند تا مردم ناراضی شوند و  از نظام اسلامی فاصله بگیرند، در مسئله گرانی ها قوای سه گانه وظیفه دارند جدی ورود کنند، قوه قضاییه با شجاعت کار را شروع نموده و نگاه مردم به مجلس تازه نفس هست، دولت نیز وظیفه دارد، می بایست عزم راسخ داشت و برای مبارزه با قاچاق کالا و واردات بی رویه و صادرات نابهنگام که به تولید داخلی ضربه های سخت زده تلاش جدی کرد، همچنین فضای مجازی که در برخی موارد باعث التهاب بازار می گردد نیز مدیریت شود و با متخلفان برخورد جدی گردد.

وی گفت: مجلس که رویکرد اصلی خودش را اقتصاد و معیشت مردم قرار داده، اقدامات دقیق را شروع کند و اولویت اصلی رفع مشکلات معیشتی مردم باشد، از دولت مطالبه گری کنید و پیگیر مطالبات باشید، البته مردم هم وظیفه دارند، بعضی از گرانیها نتیجه هجوم بی مورد برای خرید کالا است، که به طور ناگهانی باعث افزایش تقاضا و در نتیجه گرانی می شود، از اسراف و تبذیر پرهیز کنیم و در مصرف برق دقت نماییم، از احتکار اجناس در خانه پرهیز کنیم، به اندازه نیاز هفته خرید کنیم، گزارش می شد که بعضی از مردم کالاها را از ترس کمیاب شدن در خانه انبار می کنند، همین خودش موجب کمیابی و گرانی است. سعی کنیم تا جایی که امکان دارد کالای ایرانی مصرف کنیم تا موجب اشتغال و تولید گردد.

وی گفت: از زحمات مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان و همه همکارانشان به ویژه مدیر فرودگاه زابل به جهت راه اندازی پرواز زابل گرگان تقدیر و تشکر می نماییم.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول