اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

از ایجاد صلح و سازش میان چند طایفه تا آزادی یک گروگان

در سیستان و بلوچستان، شنیدن خبر صلح و سازش میان چند طایفه معمولا یکی از خبرهای خوب است چرا که به واسطه اختلافات پیش آمده و حس انتقام جویی، ممکن است هر طایفه چند نفر از اعضای خود را از دست بدهد.

از ایجاد صلح و سازش میان چند طایفه تا آزادی یک گروگان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در سیستان و بلوچستان، شنیدن خبر صلح و سازش میان چند طایفه معمولا یکی از خبرهای خوب و خوش است چرا که به واسطه اختلافات پیش آمده ممکن است هر طایفه چند نفر از اعضای خود را درمیان از دست بدهد.

خاموش کردن شعله انتقام جویی و جلوگیری از قانون گریزی در میان دو طرف، مهارت خاصی می طلبد که فقط از عهده ریش سفیدان، بزرگان و متولیان امر برمی‌آید.

هفته گذشته در این استان شاهد برگزاری جلسات صلح و سازش میان چند طایفه درگیر بودیم که حسین قاسمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در این زمینه می‌گوید:

جلسه صلح و سازش نهایی طوایف گورگندی (جرگه)رودبار جنوب کرمان و طایفه گرگیچ با طایفه شه بخش، دوشنبه ۹۹/۰۳/۲۶ با حضور جمعی از معتمدین و بزرگان طوایف در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت با تنظیم صلح نامه و برگزاری مراسم دعا و فاتحه توسط مولوی دهانی برگزار شد.

 

 ایجاد صلح و سازش نهایی بین طوایف قنبرزهی و گرگیچ

دوشنبه ۹۹/۰۳/۲۶ در سفر به گوربند ۳ و بازدید میدانی از اراضی مورد اختلاف و تقسیم اراضی، صلح و سازش بین طرفین درگیر ایجاد اختلاف ملکی آنان حل و فصل با تنظیم صلح نامه، اختلاف طوایف قنبرزهی و گرگیچ با مراسم دعا و فاتحه پایان یافت.

 

مراسم تحکیم الفت، دوستی و صلح و سازش بین طرفین درگیر (پتر)

با میزبانی طایفه شه بخش از طوایف گورگندی و گرگیچ دوشنبه ۹۹/۰۳/۲۶ در منزل حاج امید شه بخش با حضور حجت الاسلام موسوی معاون اجتماعی نهاد، مولوی دهانی و جمعی از سران و بزرگان طوایف مراسم تحکیم الفت، دوستی و صلح و سازش بین طرفین درگیر (پتر) برگزار شد.

 

مراسم تحکیم الفت ، دوستی و صلح و سازش بین طرفین درگیر (پتر ) با میزبانی طایفه گرگیچ از طوایف شه بخش و گورگندی در ساعت ۲۰ شب ۹۹/۰۳/۲۶ در منزل حاج حبیب گرگیچ با حضور حجت الاسلام سلکی مشاور عالی نماینده مقام معظم رهبری در استان، حسین قاسمی مدیریت قبایل و طوایف نهاد ، و جمعی از سران و بزرگان طوایف برگزار شد.

 

 

رفع اختلافات طوایف میربلوچ زهی با نوتی زهی و کهرازهی و آزادی یک گروگان

با حضور معتمدین و بزرگان طوایف مذکور و سران طوایف کرد و نارویی، برای حل و فصل اختلاف بین طوایف میربلوچ زهی با نوتی زهی و کهرازهی در حوزه معاونت اجتماعی نهاد توافق و گروگان (س - م ) پسر بچه ۱۳ ساله که به دنبال این اختلافات ربوده شده بود، آزاد شد.

نشست مشترک با سران دو طایفه میر و نارویی در دهستان میلک شهرستان هیرمند

در پی ایجاد اختلاف طوایف میر و نارویی در میلک شهرستان هیرمند که منجر به قتل دو نفر از طایفه میر، مجروحیت و ضرب و شتم ۲۵ نفر از طوایف مذکور شده بود، ضمن دلجویی، دیدار و گفتگو با خانواده های مقتولین طایفه میر، حل و فصل اختلاف طوایف مذکور با برگزاری جلسه شریعت اسلامی با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت در آینده نزدیک، مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول