اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

گلایه مردم از افت فشار و کم آبی در هیرمند و زاهدان+فیلم

با شیوع بیماری کرونا و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نیاز مردم به آب بیشتر از سایر روزها است، این روزها در برخی از نقاط شهرستان‌های هیرمند و زاهدان شاهد گلایه مردم از افت شدید و قطعی مکرر آب هستیم.

گلایه مردم از افت فشار و کم آبی در هیرمند و زاهدان+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، هنوز تابستان شروع نشده بی‌آبی امان مردم شهر و روستاهای هیرمند را بریده به طوریکه و با ارسال عکس و فیلم از وضعیت فعلی آب در منطقه به خبرگزاری فارس، خواستار توجه مسؤولان هستند.

یکی از شهروندانی که در شهر دوست محمد مستقر است می گوید: مردم شهرستان هیرمند به ویژه در شهر دوست محمد که مرکز شهر است مشکل آب دارند، در خیابان یعقوب لیث نیز مردم حتی با پمپ آب ندارند و آخر شب چند ساعتی آب در لوله ها جاری می شود و باز قطع می شود، چه بسا بسیاری از مردم بضاعتی برای خرید پمپ آب ندارند.

حسین بزی یکی دیگر از شهروندان است که می گوید: هر ساله در فصل تابستان ما با مشکلات کم آبی مواجه هستیم امسال یکی دو ماه زودتر دچار بی آبی و کم آبی شده ایم اما با شرایط ماه مبارک رمضان و شیوع بیماری کرونا تحمل شرایط دشوارتر است.

 

 

فرماندار هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان گفت: مشکل آب در منطقه هیرمند وجود دارد و دغدغه مردم درست است ما مشکل آب را داریم زیرا آب را باید از چاه نیمه ها و شهرستان زهک به این منطقه منطقل کنیم اما زمین ها در حوزه زهک یک سری معارضات دارد که فرماندار زهک در حال رایزنی برای حل مشکل است.

سرحدی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا کار توسط پیمانکار رها شد و تعهدات به طور کامل انجام نشده است، این خود به مشکلات دامن زده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری هایی که سال قبل بنده انجام دادم تلاش شد پایان سال 98 آب شرب را به مردم منطقه برسانند اما شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن کار به این مشکل اضافه کرده اما از مسؤولان آب و فاضلاب استان انتظار پیگیری تعهدات بر زمین مانده پیمانکار را داریم.

فرماندار هیرمند بیان کرد: با وجود مشکل آب، اجازه ندادیم که مردم بی آبی را حس کنند، تمام شهرستان هم این مشکل را ندارند، شاید یکی دو نقطه از شهر مشکل افت فشار داشته باشند اما مشکل بی آبی مطلق ندارند.

 

مردم گلایه خود را پیش امام جمعه بردند

امام جمعه هیرمند نیز می‌گوید: مردم گلایه‌های بسیاری از مشکل کمبود آب دارند و ما این مشکل را از مسؤولان مربوطه پیگیری کردیم، متاسفانه شیوع بیماری کرونا سبب شد که کار انتقال خط جدید متوقف شود.

حجت‌الاسلام گزمه بیان کرد: مدیرعامل سابق آب و فاضلاب روستایی استان و پیمانکار مربوطه کوتاهی کردند اما اکنون که مدیریت یکپارچه شده است امیدواریم هرچه زودتر مشکل برطرف شود.

قطعی مکرر و افت فشار در نقاط مختلف زاهدان

اما مشکل قطعی آب و افت فشار فقط مختص شهرستان هیرمند نیست بلکه در مرکز استان یعنی شهر زاهدان نیز مناطق مختلفی از جمله رسالت و زیباشهر و مهرشهر با این مشکل مواجه هستند.

یکی از شهروندان ساکن مهرشهر زاهدان در این فیلم از قطعی آب در ساعات مختلف روز می‌گوید:

 

 

یکی دیگر از شهروندان این منطقه اما از افت شدید آب گلایه دارد که شستشو و استحمام را با مشکل مواجه کرده است.

 

 

امیدواریم مسؤولان شرکت آبفای سیستان و بلوچستان پیگیری لازم را برای برطرف کردن مشکل کمبود آب در استان در این شرایط کرونایی و ماه مبارک رمضان انجام دهند.

انتهای پیام/3139/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول