اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لغو تمامی جلسات مجامع اعم از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تا بیستم فروردین

رییس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان گفت: تمامی جلسات مجامع اعم از تشکل های کارگری و کارفرمایی تا بیستم فروردین 99 متوقف شد.

لغو تمامی جلسات مجامع اعم از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تا بیستم فروردین

مهرداد جهاندیده امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان در زاهدان در زمینه تشریح اهم اقدامات دستگاه‌های زیرمجموعه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تاکید مقام عالی وزارت به دستگاه‌های تابعه ستادی و استانی، اقداماتی برای رفاه حال جامعه هدف و کاهش ضرورت مراجعه حضوری برای دریافت خدمات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس طی مکاتبه انجام شده با واحدهای اجرایی، حضور و غیاب اثر انگشتی مقرری بگیران بیمه بیکاری که بعضاً توسط کاریابی ها و ادارات اجرایی صورت می‌گرفت متوقف و مقرر شد تا پایان سال به صورت سنتی (امضا ) و با برنامه ریزی و تصمیم توسط مدیران کل اجرایی و با حداقل زمان در نظر گرفته شده صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: تمامی جلسات مجامع اعم از تشکل های کارگری و کارفرمایی تا بیستم فروردین متوقف شد.

جهاندیده بیان کرد: تشکیل جلسات رسیدگی هیئت های تشخیص و حل اختلاف از روز شنبه مورخ ۹۸/۱۲/۱۰ به مدت یک هفته متوقف شد که در صورت استمرار این توقف متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کلاس های آموزشی عمومی و تخصصی ایمنی نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای تامین وسایل حفاظت فردی مناسب برای بازرسان کار استان و تشدید نظارت بر کارگاه‌ها، ترتیبی اتخاذ شد تا وسایل حفاظت فردی از قبیل دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز کارگران و همچنین ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کارفرمایان ابلاغ شد و در صورت اشاعه ویروس مذکور در سطح استان و لزوم کاهش ساعات کار کارگران در محیط کار و یا احساس ضرورت تغییر در زمان شیفت کاری آنان به عنوان اقدام پیشگیرانه و کاهش مواجهه کارگران، با هماهنگی کمیسیون کارگری موضوع را بررسی، و در مرحله اول با توافق کارگر و کارفرما و در مرحله بعد با تصویب این کمیسیون اقدامات لازم بعمل آید.

رییس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان افزود: با دستور مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی تمامی دفترچه‌های درمانی که تاپایان بهمن اعتبار دارند را بدون نیاز به مراجعه به شعب سازمان یا کارگزاری ها تا پایان فروردین ۱۳۹۹ تمدید اعتبار کرد.

جهاندیده گفت: همچنین به منظور کاهش استرس و اضطراب هموطنان از بیماری" کرونا " و کاهش خروج مردم از منزل، سامانه تلفنی ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ به صورت رایگان مشاوره روانشناسی می‌دهد.

وی بیان داشت: فرایند ثبت نام در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصلاح و تا اطلاع ثانوی، اخذ اثر انگشت از متقاضیان ثبت نام در این صندوق، حذف شد،  همچنین در حوزه فرایندهای بیمه ای نیز با برقراری امکان دریافت آنلاین شناسه و پرداخت غیرحضوری حق بیمه، به بیمه‌شدگان متقاضی تمدید اطلاع‌رسانی شده است که می‌توانند بدون مراجعه حضوری، نسبت به واریز حق بیمه و تمدید سوابق خود اقدام کنند.

جهاندیده گفت: خدمات غیر حضوری بانک های رفاه کارگران، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید در استان نیز مطابق سیاست‌های ابلاغی ستاد مرکزی آنها در این مدت به شهروندان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول