اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

گرد و خاک شدید دید افقی در نصرت آباد را به 3000 متر کاهش داد

مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک در نصرت آباد سبب شد شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر به 3000 متر کاهش یابد.

گرد و خاک شدید دید افقی در نصرت آباد را به 3000 متر کاهش داد

محسن حیدری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: هم اکنون قدری از سرعت وزش باد در این شهر کاسته شده اما انتظار می رود در ادامه روز باز هم شاهد وزش باد و گردوخاک و کاهش دید افقی در این منطقه باشیم.

وی ادامه داد: در زاهدان نیز شب گذشته بیشنه سرعت وزش باد به 58 کیلومتر بر ساعت رسید اما تغییری در شرایط کیفی هوا و دید افقی ایجاد نشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان به آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی اشاره کرد و گفت: انتظار می رود از سه شنبه شب و روز چهارشنبه این هفته بر سرعت وزش باد در نواحی مرکزی و شمالی افزوده شود به طور یکه بیشینه سرعت وزش باد به حدود 90 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی خاطرنشان کرد: وزش باد شدید که تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت، سطح استان را تحت تأثیر قرار می دهد به طوریکه پیش بینی می شود علاوه بر شمال و زاهدان، وزش باد در نوار غربی و سواحل استان نیز قابل توجه باشد.

وی با اشاره به احتمال اختلال در در ترددهای جاده ای به ویژه در محورهای زاهدان-نصرت آباد- بم و بم-ایرانشهر، از رانندگان خواست تا در زمان وزش باد و گردوخاک احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی از روز دوشنبه در استان فعال می شود و نواحی نیمه شمالی برخی نقاط مرکزی و نواحی جنوب غرب استان را تحت تأثیر قرار می دهد.

حیدری اضافه کرد: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد در کنار مسیل ها و رودخانه ها خودداری شود. همچنین با توجه به احتمال برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات و قرار گیری در فضای باز خودداری شود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول