اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم نظارت بر نحوه توزیع گاز مایع در سیستان و بلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید کنترل و نظارت لازم بر خودروهای حامل فرآورده های نفتی که از استان بارگیری می شوند انجام شود تا سهمیه سیستان و بلوچستان به سمت مسیرهای قاچاق سوق پیدا نکند.

لزوم نظارت بر نحوه توزیع گاز مایع در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ظهر امروز آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی زاهدان، اظهار داشت: عدم پاسخگویی به مشترکین گاز مایع از عمده گلایه‌مندی‌های مردم است که باید قبل از توزیع ایستگاهی، نیاز و مطالبات مشترکین پاسخ داده شود.

نظارت بر نحوه توزیع گاز مایع یک اولویت است

وی تاکیدکرد: نظارت بر نحوه توزیع گاز مایع یک اولویت است، باید کنترل و نظارت لازم بر خودروهای حامل فرآورده های نفتی که از استان بارگیری می شوند انجام شود تا سهمیه سیستان و بلوچستان به سمت مسیرهای قاچاق سوق پیدا نکند.

وی ادامه داد: در حوزه سوخت یکی دیگر از مواردی که باید در دستور کار قرار بگیرد، کنترل نازل های عرضه سوخت در کنار طرح هایی به مثل کدینگ است.

وی گفت: برای مقابله با قاچاق فرآورده های نفتی، نیازمند عزمی جدی و هماهنگی کلی می باشیم تا این مشکل رفع شود.

با مافیای سوخت در سیستان و بلوچستان روبرو هستیم

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به موضوع مافیای سوخت، ادامه داد: متاسفانه با مافیای سوخت در سیستان و بلوچستان روبرو هستیم و تنها با کسی برخورد می شود که به صورت خرده و در راستای تامین معیشت، اقدام به جابجایی سوخت می کند.

وی اضافه کرد: در این زمینه در سخنرانی های مختلف و حتی به نیروی انتظامی اعلام کرده ام که هیچ مجوز شرعی برای تیراندازی به جابجا کنندگان سوخت وجود ندارد؛ انسداد مرز خوب است اما باید در انسداد مرز، مسیرهای قانونی برای بازرگانی و تجارت مردم در نظر گرفته شود.

غلام محمد احمدی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی زاهدان نیز در این دیدار، گفت: عدم سهمیه بندی گاز مایع، از مشکلات موجود در استان است که داریم به سمت مدیریت توزیع گاز مایع به صورت پله پله به پیش می رویم.

در کنار قاچاق سوخت، شاهد قاچاق گاز مایع نیز هستیم

وی ادامه داد: در استان در کنار قاچاق سوخت، شاهد قاچاق گاز مایع نیز هستیم، با توجه به مشکلات موجود در حوزه گاز مایع و سوخت، کارگروهی از تهران در مرکز استان طی روزهای گذشته حاضر و موضوعات را مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی نیز در این زمینه بدست آمده است.

احمدی بیان کرد: روزانه 7 میلیون لیتر فرآورده های مختلف نفتی در شمال استان از مبادی چابهار، بندرعباس، کرمان و تربت حیدریه خراسان وارد و توزیع می شود.

وی تصریح کرد: در 9ماه اول امسال، نسبت به سال گذشته 11درصد افزایش سوخت بنزین را شاهد هستیم و طی دو سال اخیر در اکثر فرآورده های نفتی شاهد افزایش میزان مصرف می باشیم.

ارتزاق از قاچاق سوخت به یک فرهنگ تبدیل شده است

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی زاهدان، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در استان شاهد هستیم، ارتزاق بخشی از مردم با فروش سوخت که به یک کار عادی و فرهنگ تبدیل شده است؛ آمارهایی بین 7 تا 15 میلیون لیتر قاچاق انواع فرآورده های نفتی از سیستان و بلوچستان مطرح می شود و متاسفانه این خطه به کریدوری برای قاچاق سوخت کشور تبدیل شده و حتی از مرکز کشور به استان سوخت آورده می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شلوغی صف های سوخت استان به قاچاق مرتبط است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول