اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تشکیل پرونده ثبت فن و هنر لنج سازی کنارک برای ارائه به یونسکو

معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان از ارسال پرونده ثبت فن و هنر لنج سازی کنارک به وزارت خانه برای ارائه به یونسکو خبر داد.

تشکیل پرونده ثبت فن و هنر لنج سازی کنارک برای ارائه به یونسکو

مهدی ارباب نیا امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان، اظهار کرد: پرونده ثبت فن و هنر لنج سازی کنارک برای الحاق به پرونده جهانی لنج سازی خلیج فارس و دریای عمان به معاونت میراث فرهنگی کشور برای ارائه به سازمان علمی فرهنگی یونسکو ارسال شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی این هنر، ایجاد و ساخت در محل و تنوع محصول است، افزود: این تنوع برای مقاصد مختلف ساخته می شود و در حقیقیت لنج سازی شامل لنج های بزرگ باری، لنج های ماهیگیری بزرگ و لنج های متوسط بوده که معمولا از لنج ها بر اساس فصول سال که فصل ماهیگیری یا غیره است، استفاده می شود. 

این مسئول ادامه داد: ثبت ملی منظر طبیعی ساحل درک و منظر طبیعی خلیج پزم تیاب شهرستان کنارک جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور به شورای سیاستگذاری ثبت معاونت میراث فرهنگی کشور ارسال شد. 

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول