اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

۱۳ آبان کانون‌ تحولات سیاسی و اجتماعی تاریخ معاصر

13 آبان در تاریخ معاصر کشورمان بستر رویدادهای تاریخ ساز و اثرگذاری بوده که در شکل دهی تاریخ کشور و انقلاب اسلامی نقشی بزرگ و سرنوشت ساز داشته‏ است.

۱۳ آبان کانون‌ تحولات سیاسی و اجتماعی تاریخ معاصر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، 13 آبان در تاریخ معاصر کشورمان بستر رویدادهای تاریخ ساز و اثرگذاری بوده که در شکل دهی تاریخ کشور و انقلاب اسلامی نقشی بزرگ و سرنوشت ساز داشته‏ است.

13 آبان ۴۲ تبعید حضرت امام خمینی (ره) در پی قیام مردمی ۱۵خرداد و اعلام مخالفت ایشان با قانون استعماری - آمریکایی کاپیتالاسیون، ۱۳ آبان ۵۷ شهادت جمع زیادی از دانش‏ آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در زمان اوج‏گیری انقلاب و بالاخره ۱۳آبان ۵۸تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده توسط دانشجویان پیرو خط امام.

با بررسی تاریخ سه رویداد تاریخ ساز ۱۳ آبان و بسیاری از رویدادهای مخرب مشابه که بر علیه ملت ایران و عمدتا در دشمنی با اسلامیت و دینداری و از سوئی آزادگی و بیداری ایرانیان رخ داده است یک‌عنصر مشترک به نام استعمار با کلاه امریکایی جلوه می‌کند.

ملت معتقد و یکپارچه ایران با تمام  تنوع  قومی و مذهبی و زبانی و پراکندگی که دارد نیز از یک‌خصیصه و ویژگی خاص به نام مقاومت، ایستادگی  و استقلال برخوردار بوده و هستند و در عین صلح طلبی و میانه روی در عمل  در کنار رهبری و دولتمردان خود نشان داده‌اند  آنجایی که منافع عمومی کشور توسط قدرتی به ناحق به خطر افتاده آماده‌اند  پنجه در پنجه قدرت‌های جهان بیندازند و سیاست عیاری همیشه سیاست غالب در جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ملت و مسوولان ایران همان‌گونه که صلح را به خوبی فریاد می‌زنند، مذاکره و گفتگو را به درستی آگاهند و اجرا می‌کنند و به ملل جهان احترام می‌گذارند، به خوبی و به ضمانت آخرین قطره خون با متجاوز مبارزه و از شرافت خود دفاع می‌کنند، ارزش حضور در صحنه و فریادهایی را که علیه استکبار جهانی می‌زند نیک می‌داند همین فریادها بوده است که کاخ‌های ستم و بیداد را سرنگون کرده و خواهد کرد.

اهمیت ۱۳ آبان را از کلام حضرت امام راحل می‌توان به خوبی درک‌ کرده که فرمودند ۱۳ آبان انقلاب دوم جمهوری اسلامی بود، هر چه نظام جمهوری اسلامی جلوتر می‌رود و حضور و اعتماد مردم بیشتر می‌شود،  حساسیت‌های دنیا متاثر از شیطنت صهیونیسم جهانی روی این نظام هم بیشتر می‌شود و ترفندهایی که استکبار جهانی برای مبارزه با جمهوری اسلامی به کار می‌برد روز به روز پیچیده‌تر شده و تلاش آنها بیشتر می‌شود که متناسب با این تلاش‌ها باید روش‌ها و تلاش‌های ما هم به روز شود.

اتفاقات میدانی در جبهه مقاومت در منطقه، تهدید، ماجراجویی و اهانت‌های ترامپ، انزوا و تزلزل جایگاه سیاسی در روابط بین الملل آمریکایی‌ها و شرمندگی مردم آمریکا از رفتارهای بچه گانه ترامپ، آغاز موج جدیدی از تحریم‌های ناجوانمردانه و عهدشکنانه و غیره در کنار دهها دلیل دیگر بر اهمیت حضور محکم ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان افزوده است.

راهپیمایی ١٣ آبان بهترین فرصت برای اعتراض به یاوه‌گویی‌های ترامپ و نشان دادن عمق وحدت و انسجام داخلی علی رغم تنوع افکار و عقاید و دیدگاه‌ها، تجدید بیعت با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری، نمایش خشم جامعه به دشمنان ایران اسلامی و دانشگاهی برای بیان آنچه بر این کشور در مبارزه با استکبار قبل از پیروزی انقلاب و پس از آن گذشته است به نسل جدید است.

آمریکا نقش مهمی در ایجاد ناامنی در جهان به ویژه منطقه خاورمیانه ایفا می‌کند و عامل بی‌ثباتی در منطقه است و تنها به دنبال سلطه گری در جهان است و ملت ایران همواره در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکا ایستادگی می‌نماید.

مردم ایران با جان و دل از نظام و انقلاب محافظت می کنند اما در کنار آن، این ایام و مناسبت ها بایستی به خوبی و مشهود برگزار شود تا مبادا دشمن و مخالفین نظام فکر باطل کنند که در توطئه‌شان جهت کاهش ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و کمرنگ‌ کردن حمایت مردم از نظام‌ اسلامی  به موفقیت رسیده‌اند.

از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی که سمبل در هم تنیدگی، خردمندی، درایت، عقلانیت و تجلی خشونت ستیزی و ظلم ستیزی جوانان ایرانی نیز بوده است رویدادها و حماسه‌های سیزده آبان است، از طلیعه مبارک سیزده آبان‌ها و مناسبت های مشابه، ملل دنیا آموختند که می‌توانند هویت خود را با نفی قدرت‌های استعماری تعریف کنند.

مردم فهیم ایران اسلامی در ۱۳ آبان ماه با نگاه به مطالبات مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه و مبارزه با هر ظلم و ظالمی، استکبار و مستکبری را وظیفه خود می‌دانند و با پیروی از آیه شریفه "واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا…"گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و دوشادوش آحاد ملت حق طلب ایران، تمامی این کشت و کشتارها و تفرقه افکنی‌ها و کج فکری‌ها را محکوم کرده و همواره با وحدت کلمه، به مسیر رشد و اعتلاء کشور دوشادوش تمامی ارکان نظام ادامه خواهند داد.

یادداشت: مجتبی شجاعی

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول