اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت.

سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت

غلامحیدر زورقی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با شروع مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در اسفندماه سال گذشته پیش بینی سازمان خواروبار جهانی، مبارزه با این آفت در سطح ۲۰هزار هکتار بود اما شرایط محیطی مناسب وهجوم دستجات بیشتر ملخ از آنسوی مرز به سمت شهرستانها ی استان کم کم سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر را افزایش داده بگونه ای که در حال حاضر ۱۳شهرستان درگیر مبارزه با این آفت بین المللی است.همین امر پیش بینی برای مبارزه با ملخ در سیستان وبلوچستان را تا سطح ۱۵۰هزار هکتار ارتقا داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: بر خلاف وسعت سطح مبارزه با ملخ در استان تاکنون از سوی سازمان حفظ نباتات کشور ۱۵میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص یافته واین درحالیست که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان بیش از ۱۰۰میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ صحرایی صحرایی مهاجر هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: از نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته تا به امروز با ۶۰اکیپ دیده بانی ومبارزه علیه این آفت در بیش از ۲۰۱هزار هکتار از مراتع سیستان وبلوچستان به انجام رسیده واین ماموریت همچنان با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: برای انجام عملیات مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در استان از سازمان جهاد کشاورزی استان‌های قم، تهران، سمنان، خراسان رضوی وهمچنین دستگاه های اجرایی استان خودروهای کمکی به مناطق آلوده اعزام شده است .

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول