اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

درب صفوی مسجد جامع سمنان موزه‌ای شد

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: درب صفوی مسجد جامع سمنان موزه‌ای شده است.

درب صفوی مسجد جامع سمنان موزه‌ای شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سروش هاشمی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: درب صفوی مسجد جامع سمنان به‌صورت موزه‌ای با پوشش شیشه حفاظت شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت قدمت درب شمالی مسجد جامع سمنان که مربوط به دوره صفوی است و برای جلوگیری از فرسایش و آسیب‌پذیری، این درب به‌صورت موزه‌ای شده و با حفاظ شیشه‌ای در همان محل به نمایش گذاشته ‌شده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه درب مسجد جامع سمنان در گذشته مرمت ‌شده است، افزود: مرمت تخصصی این درب چوبی تاریخی در اولویت‌های مرمتی این اداره کل قرار دارد.

هاشمی گفت: مسجد جامع سمنان دارای آثاری از دوره سلجوقی، ایلخانی، تیموری تا دوره قاجار است که به شماره ۱۶۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول