اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تلاش برای افزایش خوابگاه‌های متأهلی در کشور

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش برای افزایش خوابگاه‌های متأهلی در کشور خبر داد.

تلاش برای افزایش خوابگاه‌های متأهلی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی خطیبی، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در نشست پیگیری مسکن ملی دانشگاهیان استان سمنان در دانشگاه سمنان گفت: به‌منظور جلوگیری از مهاجرت نخبگان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ساخت خوابگاه متأهلی در دست اجراست که به حفظ جوانی جمعیت نیز کمک می‌کند.

وی افزود: خوابگاه متأهلی به جوانی جمعیت کمک می‌کند و انتظار می‌رود بانک‌ها و استان‌ها در این زمینه همراهی کنند.

خطیبی گفت: برای افزایش خوابگاه‌های متأهلی تلاش می‌کنیم و باید بخش‌های مختلف در این زمینه مشارکت کنند.

 معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تأمین مسکن برای اقشار مختلف ازجمله کارکنان، نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نیز از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی همچنین گفت: بر اساس سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، دانشگاه‌ها را متعهد کردیم تا خوابگاه‌های متأهلی را افزایش دهند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌کل خوابگاه‌های متأهلی تا قبل از سال ۱۴۰۲ در کل کشور یک هزار و 200 واحد و یک هزار واحد از این تعداد قابل استفاده بود.

خطیبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعهد ۳۰۰ واحد داشتیم که ۱۵۰ واحد در اصفهان، اردبیل، سمنان و تبریز تحویل شد و ۱۵۰ واحد هم تا دهه فجر تحویل می‌دهیم؛ البته در تلاش هستیم تعداد بیشتری را بسازیم.

وی درباره تأمین مسکن استادان و کارکنان دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: برای تأمین مسکن استادان و کارکنان دانشگاه‌ها با توجه به قانون جهش ملی مسکن قرار شد تا بیش از یک هزار هکتار از اراضی دانشگاه‌ها را در توافق با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن استادان استفاده کنیم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این اراضی نباید در پردیس اصلی باشد و طرح تفصیلی برای ساخت آن وجود داشته و باید به نحوی مازاد باشد.

خطیبی ادامه داد: در مرحله اول استادان و کارکنان فاقد مسکن و در مرحله دوم همه کارکنان و استادان دانشگاه را با این طرح صاحب مسکن می‌کنیم.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول