اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مرمت بناها و بافت‌های تاریخی؛ جایگزین پرداخت مالیات

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آثار تاریخی می‌توانند با مرمت و احیای بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف شوند.

مرمت بناها و بافت‌های تاریخی؛ جایگزین پرداخت مالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سروش هاشمی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آثار تاریخی می‌توانند با مرمت و احیای بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی افزود: بر اساس بند «د» تبصره 10 قانون بودجه سال 1398 و ماده سه آیین‌نامه حمایت از مالکان، متصرفان قانونی و بهره‌برداران خصوصی و غیردولتی آثار غیرمنقول و بافت‌های تاریخی فرهنگی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی، تاریخی، فرهنگی و باارزش، اشخاص حقیقی و حقوقی و تمامی مؤدیان مالیاتی می‌توانند در راستای احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی و فرهنگی اقدام کنند و هزینه‌های مربوطه با تأیید وزارت میراث فرهنگی به‌عنوان هزینه‌های قابل‌قبول مالیاتی محاسبه شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آثار تاریخی می‌توانند با تائید این اداره کل از مزایای این قانون بهره‌مند شوند، گفت: این اداره کل آمادگی خود را در حمایت از سرمایه‌گذاران ورود به حوزه میراث فرهنگی و معرفی آنان به اداره کل امور مالیاتی اعلام می‌دارد.

هاشمی گفت: استفاده از این ظرفیت قانونی ضمن مشارکت در پروژه حفظ و نگهداری از میراث‌های ارزشمند تاریخی، فرصت مناسبی برای مرمت و ساماندهی ملک اجدادی آن دسته از مؤدیان مالیاتی محسوب می‌شود که ممکن است خود وارث و یا مالک یک بنای تاریخی باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود بناهای تاریخی ارزشمند در استان سمنان، همه مؤدیان مالیاتی حقیقی و حقوقی می‌توانند برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار نسبت به استفاده از موارد این تبصره و آیین‌نامه اقدام کنند.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول