اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هشدار رئیس کل دادگستری سمنان به دستگاه‌های مسؤول در حفظ منابع طبیعی

رئیس کل دادگستری استان سمنان به دادستان‌های استان تکلیف کرد: پیگیری حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را در دستور کار قرار داده و برخورد قانونی و بدون اغماض را با متخلفان در دستور کار قرار دهند.

هشدار رئیس کل دادگستری سمنان به دستگاه‌های مسؤول در حفظ منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: اقلیم سرزمینی استان سمنان بهره‌مند از مواهب متعدد خدادادی است و تنوع این منابع ارزشمند الهی، استان سمنان را متمایز کرده و حفظ و نگهداری صحیح و بهره‌برداری اصولی از این نعمات نوعی شکرگزاری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به هشدارهای هواشناسی و دریافت اخطارها و کاهش رطوبت در سطح عرصه‌های جنگلی و مراتع استان سمنان و وزش بادهای گرم لازم است تا مدیریت بحران استانداری سمنان با دعوت از دستگاه‌های متولی با پیش‌بینی‌های شایسته، برنامه‌های مؤثری برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان اتخاذ کند تا کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و عدم رعایت ایمنی سبب آسیب و خسارت مهیب نشود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با توصیه به شهروندان سراسر این استان گفت: قانون‌گذار برای حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع جرم انگاری کرده و در صورت فراهم کردن زمینه‌های حریق، آسیب زدن به بیشه‌های طبیعی و درختان با مرتکبان برخورد قانونی پیش‌بینی شده و امید است گردشگران، کشاورزان، دامداران و اهالی مناطق این عرصه‌های طبیعی به صورت جدی به حراست از این زیست‌گاه‌ها بپردازند.

عبداللهی به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان سمنان تکلیف کرد: با شناسایی زمینه‌های این هشدار در حوزه‌های قضائی مربوطه، پیگیری حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را در دستور کار قرار داده و چنانچه هر یک از دستگاه‌های مسؤول مرتکب تخلفی شد، برخورد قانونی و بدون اغماض را در دستور کار قرار دهند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول