اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

قرآن‌سوزی به بهانه آزادی بیان!

هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان سمنان در بیانیه‌ای تأکید کرد: متأسفانه شاهد هستیم که بار دیگر مجوز اهانت به قرآن کریم از طرف دولت سوئد به بهانه آزادی بیان صادر شده و این امر، خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است.

قرآن‌سوزی به بهانه آزادی بیان!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان سمنان در بیانیه‌ای عنوان کرده است: محققان آمریکایی و اروپایی چند سال است که در مورد افزایش جمعیت مسلمانان در اروپا می‌نویسند و آن را امری غیرقابل اجتناب می‌خوانند و در سناریوهایی راه‌های جلوگیری از این امر را بیان کردند که آن موارد هم آنقدر نمی‌تواند در گسترش روزافزون اسلام نقش مؤثری داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: بدیهی است که این امر به مزاج دولت‌های تحت نفوذ سران استکبار خوش نمی‌آید و از همین رو به هر کاری برای مقابله با اسلام چنگ خواهند زد.

در ادامه می‌خوانیم: موج جدید اسلام‌ستیزی در سوئد که دارای بیشترین جمعیت مسلمان بین کشورهایی اروپایی است، مدتی است آغاز شده و اولین موج آن در ماه فوریه با سوزاندن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در سوئد به راه افتاد. گناهی بزرگ و اهانتی آشکار به جامعه مسلمان که با واکنش تند امت اسلامی مواجه شد و دولت سوئد را وادار کرد تا با چنین اقداماتی برخورد کند، اما متأسفانه شاهد آن هستیم که بار دیگر مجوز اهانت به قرآن کریم از طرف این دولت به بهانه آزادی بیان صادر شده است.

در این بیانیه تصریح شده است: سؤال اینجاست این آزادی بیان اگر در مورد عقاید دینی دیگر همچون یهودیت بخواهد به کار گرفته شود با چه واکنشی از طرف دولت‌های غربی مواجه خواهد شد؟ نه آتش زدن مقدسات بلکه برخورد دولت‌های غربی در مقابل کسی که بخواهد در مورد هولوکاست چیزی بگوید چه خواهد بود؟

هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان سمنان اظهار کرده است: اما هدف از این اقدام نفرت‌انگیز آن است که از سویی مقابله با اسلام و مسلمانان در جامعه مسیحی به سطوح همگانی مردم کشیده شود و از سوی دیگر ملت‌های مسلمان را که از این جسارت بزرگ به خشم آمده و جریحه‌دار می‌شوند از مسائل و تحولات دنیای اسلام و خاورمیانه غافل کند، البته می‌دانیم که این حادثه ارتباطی با جامعه مسیحی ندارد و حرکات عروسک‌گونه چند ابله مزدور نمی‌تواند به پای جامعه مسیحیت نوشته شود.

هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان سمنان ضمن محکومیت این اقدام نابخردانه از وزارت خارجه می‌خواهد مجازات عوامل این اقدام شنیع را از دولت سوئد مطالبه کند و ذره‌ای در این راستا کوتاهی و عقب‌نشینی نداشته باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما یکی از دلایل دشمنی‌ها با اسلام و اقدامات این‌چنین شنیع و نابخردانه، چهره زشتی است که دشمنان اسلام در طول سالیان دراز از اسلام به نمایش گذاشته‌اند. در مقابل این هجمه تبلیغاتی گسترده دشمنان وظیفه ما شناسایی و شناساندن اسلام به تمام امت‌های روی زمین است.

در ادامه می خوایم: باید همگی تلاش کنیم تا اسلام ناب را مطرح کنیم، اسلام طرفدار مظلوم و ضد ظالم را مطرح کنیم، آنگاه همان جوان ناآگاه اروپایی از دیدن این اسلام به هیجان خواهد آمد از اینکه ببیند اسلام یعنی نیرویی انگیزه‌ای، فکری که علیه ظالمان و به نفع مظلومان حرکت می‌کند.

پایان پیام/74007/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول