اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دستگیری سارقان خودرو در شاهرود/ ۳۱ فقره سرقت کشف شد

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: اعضای باند سارقان خودرو و محتویات آن، حین سرقت در عملیات غافلگیرانه پلیس شهرستان شاهرود دستگیر شدند و به ۳۱ فقره سرقت اعتراف کردند.

دستگیری سارقان خودرو در شاهرود/ ۳۱ فقره سرقت کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام چند فقره سرقت خودرو و محتویات داخل آن، چندین تیم تخصصی از کارآگاهان پلیس آگاهی مأمور شدند تا نسبت به پیگیری و دستگیری سارق یا سارقان در اسرع وقت اقدام کنند.

وی بیان کرد: در پی رسیدگی به این پرونده‌ها و اشراف اطلاعاتی مأموران، سرنخ‌هایی از سارقان به دست آمد که به‌صورت نامحسوس تحت تعقیب قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به دستگیری دو سارق، حین سرقت یک دستگاه خودروی پراید، افزود: متهمان برای تحقیقات بیشتر و تخصصی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

موقوفه‌ای از اعتراف سارقان به ۳۱ فقره سرقت خودرو و محتویات خودرو در بازجویی فنی پلیس خبر داد و تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی و بعد از آن روانه زندان شدند.

دستگیری سارق احشام در میامی

وی همچنین از دستگیری عامل اصلی سرقت به عنف احشام منطقه سرپل شهرستان میامی در کمتر از ۱۲ ساعت توسط مأموران پلیس خبر داد.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در پی اعلام شکایت یکی از دامداران منطقه به پاسگاه مرکزی میامی مبنی بر اینکه پنج نفر با سه دستگاه موتورسیکلت با سر و صورت بسته به مراتع کال عبدل منطقه سرپل ابریشم رفته و پس از ضرب و شتم و بستن دست و پای چوپان، تلفن همراه وی را گرفتند و با سرقت یک رأس گوسفند از محل متواری شدند، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

موقوفه‌ای با توجه به حساسیت موضوع به تشکیل چند تیم تخصصی و کارکشته به‌منظور بررسی موضوع اشاره و اضافه کرد: با انجام تحقیقات میدانی و استفاده از تجهیزات هوشمند پلیسی، مأموران موفق شدند در کمتر از ۱۲ ساعت عامل اصلی سرقت به عنف را در یکی از روستاهای شهرستان میامی شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کنند.

وی بیان کرد: با شناسایی متهم توسط چوپان، نسبت به بازسازی و تشریح صحنه اقدام و سارق با تکمیل پرونده روانه دادسرا شد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سایر متهمان همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان به دامداران توصیه کرد تا تمامی تحرکات و ترددهای مشکوک به محل دامداری خود را جدی بگیرند و بلافاصله به مرجع انتظامی گزارش و توصیه‌های پیشگیرانه انتظامی را در جهت تشدید وضع حفاظت فیزیکی محل دامداری رعایت کنند و از به‌کارگیری اتباع بیگانه به‌عنوان چوپان اجتناب ورزند.

موقوفه‌ای تأکید کرد: برقراری نظم و امنیت برای مردم وظیفه خادمان آنان در انتظامی کشور است و اگر افرادی بخواهند به هر دلیل این امنیت و آرامش را در جامعه مختل کنند، پلیس قاطعانه و برابر قانون با آنها برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن همکاری مستمر با پلیس، در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول