اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رشد اقتصادی 35 درصدی با اجرای طرح ملی قطب دامپروری مهدی‌شهر

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از رشد اقتصادی 35 درصدی و اشتغال 2 هزار و 803 نفری در این استان با اجرای طرح ملی تبدیل مهدی‌شهر به قطب دامپروری خبر داد.

رشد اقتصادی 35 درصدی با اجرای طرح ملی قطب دامپروری مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان صبح امروز در جلسه پیگیری طرح ملی قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری از فعالیت بیش از ۱۰ نیروی انسانی تخصصی در قالب هفت کارگروه تخصصی در معاونت پژوهشی این نهاد برای پیشبرد مطالعات پروژه ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد.

وی افزود: مطالعات پروژه ملی قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر در حوزه‌های هفت‌گانه دامپروری، کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، مدیریت، بازرگانی، فرهنگی و مهندسی ذیل کارگروه‌های تخصصی انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از طرح ملی «قطب دامپروری مهدی‌شهر» به‌عنوان یک نقطه عطف در رشد و توسعه صنعت دامپروری در این استان نام برد و گفت: مطالعات این طرح در موضوعات تجهیز ایستگاه، مجتمع‌های دامپروری در حوزه دام سبک پرواری و دام سبک پربازده، مساحت مفید، میزان آب مورد نیاز و ... انجام شده و امروز آخرین نتایج این مطالعات ارائه می‌شود.

منصفی‌راد ادامه داد: در این مطالعات، درمجموع 645 پروژه در سه بخش کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با میزان اشتغال دو هزار و 803 نفر برای تبدیل شهرستان مهدی‌شهر به قطب دامپروری نیازسنجی و احصا شده است.

وی با ارائه آخرین نتایج مطالعات طرح ملی تبدیل شهرستان مهدی‌شهر به قطب دامپروری گفت: میانگین رشد بخش‌های مختلف اقتصادی استان سمنان و منطقه شهرستان مهدی‌شهر در افق سه ساله اجرای طرح، به 35 درصد خواهد رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: در مجموع 364 پروژه در بخش کشاورزی با اشتغال دو هزار و 97 نفر، 74 پروژه با میزان اشتغال 146 نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت و همچنین 202 پروژه در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با میزان اشتغال 560 نفر در طرح مطالعات قطب دامپروری پیش‌بینی شده است.

منصفی‌راد گفت: زیر پروژه‌های بخش کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، دام و طیور، منابع طبیعی و آبخیزداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، صادرات محصولات کشاورزی و تشکل‌ها است؛ در بخش صمت نیز صنوف و خدمات و بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز با دو زیر پروژه شامل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیازسنجی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات لازم به‌منظور استقرار زیرساخت‌ها و پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده حدود سه هزار و 353 میلیارد تومان برآورد شده است.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول