اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۷۶۱ معلم سمنانی حامی کودکان نیازمند شدند

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به حمایت از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند در طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: ۷۶۱ حامی معلم، حمایت از کودکان نیازمند استان سمنان را بر عهده دارند.

۷۶۱ معلم سمنانی حامی کودکان نیازمند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد استان سمنان، محمدحسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در نشستی با مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با تأکید بر ضرورت تعامل آمورش و پرورش و کمیته امداد اظهار کرد: ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز و ۴۶۰ دانشجو نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از خدمات تحصیلی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

ذوالفقاری ابراز کرد: ۷۶۱ حامی معلم حمایت از کودکان نیازمند استان سمنان را بر عهده دارند و این نهاد همواره تلاش کرده با کمک خیران و حامیان، گام‌های بزرگی برای از بین بردن فقر تحصیلی بین نسلی در خانواده‌های نیازمند بردارد.

 وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از پنج میلیارد تومان کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان تحت حمایت هزینه شده است، گفت: توانمندسازی تحصیلی یکی از اقدامات این نهاد است که به جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان اظهار کرد: این نهاد همواره با فراهم آوردن شرایط تحصیلی دانش‌آموزان گروه هدف تلاش دارد، فقر تحصیلی بین نسلی در خانواده‌هایی که دچار مشکلات اقتصادی هستند، را از بین ببرد و آموزش پرورش همسو با کمیته امداد برای توانمندی تحصیلی این خانواده تلاش می‌کند.

ذوالفقاری با اشاره به طرح‌های ماه پرفضیلت رمضان در قالب مفتاح الجنه، اطعام مهدوی و حمایت از کودکان نیازمند در طرح اکرام ایتام و محسنین خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان کمیته امداد استان سمنان توانست رتبه نخست کشور در اطعام مهدوی را به خود اختصاص دهد و همچنین ۵۰۰ نفر از کودکان نیازمند فاقد حامی دارای حامی شدند.

وی با اشاره به اینکه ۷۶۱ نفر از معلمان در طرح اکرام ایتام و محسنیم حمایت از کودکان معنوی خود را بر عهده‌دارند، اظهار کرد: به‌طور میانگین هر یک از این حامیان ماهانه بیش از ۹۰ هزار تومان به‌حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

در این جلسه، درباره تجلیل از معلمان حامی در روز معلم، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه با هدف حمایت هر چه بیش‌تر از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند و سپرده‌گذاری قرض ماندگار در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تبادل‌نظر شد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول