اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با هدف مشارکت مردم در سرسبزی و آبادانی این استان، آماده توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در سال جاری هستیم.

توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی هفته نکوداشت منابع طبیعی و آبخیزداری در این استان اظهار کرد: با هدف مشارکت مردم در سرسبزی و آبادانی این استان، آماده توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در سال جاری هستیم.

وی گفت: تولید و کاشت یک میلیارد درخت توسط دولت طی چهار سال برای کشور در دستور کار قرار گرفته است که از این میزان، ۱۰ میلیون اصله درخت برای استان سمنان تعیین شده و سالی 2.5 میلیون درخت باید در این استان تولید و کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: این یک طرح مردمی است که در کشور با عنوان «طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت» نام‌گذاری شده و امیدواریم این طرح ضمن اطلاع‌رسانی‌های جامع و استفاده از ظرفیت معدنکاران و صنعت، بهره‌برداران و عشایر، تمامی تشکل‌های مردم‌نهاد، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سمن‌ها با موفقیت در استان اجرا شود.

مرادی‌حقیقی بیان کرد: حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور به‌عنوان سرمایه‌های ملی با مشارکت و همکاری مردم میسر و شدنی است.

وی هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی لازم برای برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و ضرورت مدیریت مالی اعلام کرد و افزود: هفته آینده این نشست با حضور اعضای ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی و رؤسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بر هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های این هفته و بر استفاده از همه ظرفیت‌های برون‌سازمانی و تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی در راستای اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تأکید کرد.

همچنین در این جلسه معاونان، فرمانده یگان حفاظت، رؤسای ادارات حراست، آموزش، ترویج، جنگل‌داری و جنگل‌کاری به‌عنوان اعضای هفته منابع طبیعی در زمینه برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. 

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول