اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حفاظت از ۲ هزار هکتار تاغ‌زار؛ در دستور کار منطقه اقتصادی گرمسار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان نقشی مهم در حفاظت و نگهداری از بیش از ۲ هزار هکتار تاغ‌زار دارد.

حفاظت از ۲ هزار هکتار تاغ‌زار؛ در دستور کار منطقه اقتصادی گرمسار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، امیرحسین شاه‌حسینی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در دهستان لجران، بخش مرکزی شهرستان گرمسار و در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری شرق تهران واقع شده است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار بر اساس «قانون ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جدید» مصوب 28 آذرماه سال 1389 مجلس شورای اسلامی و به‌منظور جلب و تشویق سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌گذاری خارجی و در رقابت با بازارهای اقتصادی منطقه‌ای با پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و خوشه‌های صنعتی منطقه و قطب‌های صنعتی هم‌جوار شامل تهران، خراسان رضوی و مازندران تأسیس شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار ادامه داد: این منطقه ویژه اقتصادی با هدف توسعه و با توجه به مبانی توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی در محدوده‌ای به وسعت ۲ هزار هکتار در جنوب خط آهن تهران- مشهد و در جوار کیلومتر ۱۵ آزادراه شهرستان گرمسار به استان قم و در اراضی ملی منطقه محسن‌آباد ایجاد شد.

شاه‌حسینی بیان کرد: در راستای تخصیص اراضی ملی به منطقه ویژه و مسؤولیت اجتماعی آن در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی در سال 1394 تفاهم‌نامه مشارکتی بین ۲ دستگاه منعقد شده است.

وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه اقداماتی ازجمله حفاظت و نگهداری از ۲ هزار هکتار تاغ‌زارهای منطقه محسن‌آباد، احیای ۴۵ هکتار از تاغ‌زارهای اطراف محدوده منطقه ویژه و مراقبت و نگهداری ۲۵ هکتار فضای سبز با گونه‌های کاج تهران، زیتون، توت، زبان‌گنجشک و انواع سرو توسط منطقه ویژه اقتصادی و با نظارت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار با اشاره به نقش مشارکتی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در حفاظت، احیا و توسعه فضای سبز گرمسار گفت: این منطقه افزون بر ایفای نقش مهم در توسعه و اشتغال شهرستان، با حفاظت و احیای تاغ‌زارهای منطقه و ایجاد فضای سبز و مراقبت و نگهداری آن از سال 1394 تاکنون، نقش مهمی در مدیریت ریزگردها، کنترل فرسایش خاک، حفاظت آب و خاک و افزایش سرانه فضای سبز دارد.

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با مشارکت بیشتر ۲ دستگاه، این همکاری در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نوین در راستای حفاظت و توسعه منابع طبیعی گسترش یابد.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول