اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح ملی غربالگری سرطان زنان در 11 استان کشور

رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی کشور از اجرای طرح ملی غربالگری سرطان زنان در 11 استان کشور خبر داد.

اجرای طرح ملی غربالگری سرطان زنان در 11 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رامین صرامی، رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی در دیدار با استاندار سمنان گفت: شبکه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان‌های رایج در زنان با همکاری پژوهشکده معتمد در 11 استان کشور ایجاد شده است.

وی افزود: حسب دستور رئیس جهاد دانشگاهی و طی توافق انجام‌شده، این پژوهشکده با واحدهای استانی جهاد دانشگاهی در کشور با حمایت و پشتیبانی مسؤولان استانی، در مرحله نخست 11 استان را  شبکه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان متصل کرد و مردم استان‌ها از خدمات تخصصی در این حوزه بهره‌مند می‌شوند.

رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی اضافه کرد: زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و ظرفیت‌های موجود در جهاد دانشگاهی استان سمنان بسیار مناسب و خوب است و در این سفر، مقدمات عضویت استان سمنان در این شبکه ملی برای بهره‌مندی مردم این استان از این خدمات تخصصی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح‌های بسیار خوب و مناسبی در راستای غربالگری و پیشگیری زودهنگام سرطان‌های رایج در زنان به‌ویژه سرطان سینه در پژوهشکده معتمد انجام می‌شود که امیدواریم مردم استان سمنان نیز بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

صرامی تأکید کرد: مهم‌ترین اصل در درمان بیماری سرطان سینه، تشخیص زودهنگام و به‌موقع است؛ این دانش فنی در مجموعه پژوهشکده معتمد وجود دارد.

رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی افزود: مسؤولان جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز با توجه به زمینه مساعد برای بهره‌مندی استان از شبکه گسترده دانش و خدمات فنی جهاد دانشگاهی کشور پیگیر این مهم هستند و امیدواریم با حمایت ویژه مسؤولان استان و تسریع در روند اخذ مجوزهای لازم، این اتفاق مبارک رقم بخورد.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول