اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جاده ابریشم؛ نقطه اشتراک سمنان و تبریز/ تفاهم‌نامه همکاری 2 شهر امضا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: جاده ابریشم نقطه اشتراک مهم سمنان و تبریز است و این موضوع باید در دستور جلسات شورای اسلامی سمنان و تبریز قرار گیرد.

جاده ابریشم؛ نقطه اشتراک سمنان و تبریز/ تفاهم‌نامه همکاری 2 شهر امضا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به همراه مدیریت شهری سمنان در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: پس از تأسیس ائتلاف شهرهای جاده ابریشم توسط کشور چین و اعلام به ایران برای معرفی یکی از شهرهای ایران به‌عنوان نماینده تمام شهرهای کشور و عضو موسسه ائتلاف شهرهای جاده ابریشم، استان‌ها و شهرهایی که در مسیر جاده ابریشم بودند، تقاضای عضویت در این ائتلاف را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: شهر سمنان به دلیل اینکه ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد و برنامه جامعی نیز به‌عنوان نماینده ایران در این ائتلاف ارائه کرده است، به‌عنوان نماینده ایران در ائتلاف شهرهای جاده ابریشم انتخاب و معرفی شد.

کرم‌زاده با تأکید بر اینکه موضوعی که باید در دستور جلسات شورای اسلامی سمنان و تبریز باشد، جاده ابریشم است، گفت: ۲۰ کشور در این جاده قرار دارند و تبریز، اصفهان و سمنان نیز در این مسیر قرار گرفته است.

وی افزود: فرودگاه‌های سمنان و شاهرود ظرفیت‌های متفاوتی برای جابه‌جایی گردشگران دارند. از سویی، سمنان ظرفیت‌های گردشگری خوبی مانند کویرگردی دارد که با مراودات اقتصادی و تجاری می‌توان گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: سمنان، ششمین استان پهناور کشور است و در حالی که بسیاری، سمنان را به‌عنوان استانی کویری می‌شناسند، این استان دارای تنوع اقلیمی بالایی است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این جلسه گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین مدیریت شهری سمنان و تبریز در حوزه گردشگری و رفاهی برای اشتراک تجارب و جذب سرمایه‌گذار می‌تواند باعث توسعه چندجانبه این دو شهر باشد.

علی همتی افزود: شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی، افراد فرهیخته بسیاری همچون شهریار، شهید باکری، ستارخان و باقرخان و خیل عظیمی از مفاخر در دامان خود پرورش داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری در حوزه گردشگری و رفاهی با تبریز منعقد شود، گفت: عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک بین شهرها باعث پیشرفت و توسعه دوجانبه شهرها می‌شود.
پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول