اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انهدام باند چوب‌های قاچاق در شاهرود

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از انهدام باند چوب‌های قاچاق در این شهرستان و دستگیری متهمان آن خبر داد.

انهدام باند چوب‌های قاچاق در شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سرهنگ علی کریمی، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در نشستی انتظامی، از عملیات مشترک و کشف هشت تن چوب درختچه حفاظت‌شده تاغ در یک انبار در حاشیه شهر توسط مأموران مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شاهرود و میامی خبر داد.

وی گفت: پس از اطلاع مأموران پلیس شاهرود و میامی از اقدامات چند جوان در راستای تهیه و فروش چوب قاچاق، مورد را در دستور رسیدگی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود افزود: پس از اقدامات انجام‌شده با همکاری اداره منابع طبیعی شاهرود، درنهایت انبار چوب‌های مذکور شناسایی و مورد رصد مأموران قرار گرفت.

کریمی از تأیید خبر واصله و خرید و فروش در این انبار سخن گفت و اظهار کرد: درنهایت با هماهنگی قضایی مأموران به محل وارد شدند و هشت محل دپوی چوب تاغ قاچاق رؤیت و پنج نفر که در این انبار حضور داشتند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از کشف هشت تن چوب تاغ قاچاق به ارزش هشت میلیارد ریال خبر داد و گفت: متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند و در این راستا، دو دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

به گزارش فارس؛ قطع و خرید و فروش درختچه تاغ از مصادیق مجرمانه تخریب منابع طبیعی است و برابر ماده ۴۲، ۴۳ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس برای مرتکبان پیش‌بینی شده است.

از همه هم‌وطنان درخواست شده است تا با حفظ این سرمایه‌های ملی، نقش و مسؤولیت خود را در تولید امنیت ایفا کنند.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول