اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

درمانگاه‌های میامی؛ نیازمند تجهیز و رفع کمبودها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: درمانگاه‌های شهرستان میامی نیازمند تجهیز و رفع کمبودهاست و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود باید برای رفع کمبودها بکوشند.

درمانگاه‌های میامی؛ نیازمند تجهیز و رفع کمبودها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان صبح امروز در جلسه مشترک کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان با کارگروه شهرستان میامی که در فرمانداری شهرستان میامی برگزار شد، اظهار کرد: درمانگاه‌های شهرستان میامی نیازمند تجهیز و رفع کمبودهاست. مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود، کمبودها را احصا کنند و برای رفع آن بکوشند.

ریواده عنوان کرد: کارگروه اجتماعی و فرهنگی، وظایف مشخصی دارد، اما برای ارتقای سرمایه اجتماعی و بازگرداندن اعتماد به مردم باید عمل‌گرایی صورت پذیرد و در این راستا توجه به دو نکته اساسی کار و ابتکار، باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه عمل‌گرایی مورد تأکید دولت است، گفت: شهرستان‌های تازه تأسیس مانند میامی هم در ساختارها محدودیت دارند و هم در برنامه و اقدام با مشکلاتی روبه‌رو هستند که باید در این زمینه تلاش شود تا کمبودها را برطرف کنیم.‌

ریواده اضافه کرد: در بحث غربالگری و سلامت، اتفاقات خوبی رخ داده و بعد از همه‌گیری کرونا خدمات بسیاری از سوی جامعه بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود ارائه شد.

وی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود خواست در جلسه کارگروه استان سمنان حضور داشته و مطالبات شهرستان در بخش بهداشت و درمان را پیگیری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: لازم است تا مجموعه‌هایی همچون بیمه سلامت، بیمه تأمین اجتماعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی و … که با درمان و سلامت مردم در ارتباط هستند، با انجام بازدیدهای میدانی، کمبودها و تجهیزات موردنیاز را احصا کرده و با استفاده از ظرفیت سفر دوم رئیس‌جمهور به استان برای برطرف کردن کمبودها و ارتقای رویکرد حوزه اجتماعی و فرهنگی تلاش کنند.

ریواده با بیان اینکه وحدت، همدلی و هم‌افزایی رمز موفقیت است، گفت: ظرفیت‌ها باید حول محور امام جمعه میامی تقویت شود تا بتوانیم برنامه‌های فرهنگی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی را به بهترین نحو ممکن اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود دو مصوبه ویژه و مختص شهرستان میامی، در بحث ارائه خدمات، نباید شاخص جمعیت به‌عنوان ملاک توجه قرار گیرد و در این راستا لازم است تا خدمات بهداشتی و درمانی به صورت ویژه برای این شهرستان ارائه شود.‌

ریواده تصریح کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در شورای اجتماعی کشور، شهرستان میامی یکی از شهرستان‌های ویژه کشور است که باید با انجام مداخلات جدی و انجام کار اساسی در آن، سطح برخورداری ساکنان شهرستان از امکانات، ارتقا پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه ارتقای پوشش بیمه‌ای در شهرستان میامی به‌عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار کشور باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ارتقای پوشش بیمه‌ای منجر به کاهش بار نهادهای حمایتی خواهد شد و در این راستا باید سرانه بیمه در شهرستان میامی به میانگین سرانه استانی نزدیک شود.

ریواده گفت: با توجه به تردد میلیون‌ها زائران رضوی از مسیر شهرستان میامی و همچنین همجواری این شهرستان به سه استان گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی، نیاز است که این شهرستان در بخش‌های مختلف تقویت شود.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول