اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش 23 درصدی صادرات در استان سمنان

معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش 23 درصدی صادرات در این استان خبر داد.

افزایش 23 درصدی صادرات در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا مداح، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ظهر امروز در سومین نشست اعضای کارگروه توسعه صادرات استان که به ریاست محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در هشت ماه سال جاری بیش از 74 میلیون دلار کالا از این استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 23 درصد افزایش یافت.

وی افزود: طی این مدت 192 هزار تن کالا شامل هیدروکربن، سیم و کابل، روغن تصفیه، نمک خوراکی، رزین، لوازم خانگی، محصولات لبنی، محصولات پلیمری، پایه نفتی و پتروشیمی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، شمش سرب، محصولات شیمیایی و ... صادر شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: این کالاها به 32 کشور هدف نظیر ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، امارات، آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، سوریه، عراق، عمان، روسیه، گرجستان، هند و ... صادر شده است.

مداح با اشاره به دستور کار این نشست اضافه کرد: در این نشست ضمن تبیین اقدامات صورت‌گرفته در جهت اجرای مصوبات قبلی کارگروه، راهکارهای شناسایی‌شده از سوی بخش خصوصی به‌منظور کاهش رفع مشکلات حمل و نقل کالاهای صادراتی ارائه و پیرامون آن تصمیم‌گیری شد.

وی خاطرنشان کرد: تبیین و تشریح پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی برای دو خوشه در حال اجرای صنایع چوب تویه‌دروار و دهملا و خوشه و ارائه گزارشی از صادرات چمدانی صنایع‌دستی تولیدی در استان سمنان و طرح نیازمندی‌های موجود در این بخش جهت تجاری‌سازی و افزایش صادرات محصولات مربوطه از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/2568/س/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول