اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۳ سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در سمنان درخواست دادند

استاندار سمنان گفت: ۱۳ سرمایه‌گذار خارجی درخواست و طرح‌های خود را برای سرمایه‌گذاری به‌صورت مشارکتی یا انفرادی در استان سمنان ارائه دادند.

۱۳ سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در سمنان درخواست دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در نشست تخصصی با جمعی از مدیران کل حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان سمنان که در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان برگزار شد، با اشاره به وجود ظرفیت‌های غنی گردشگری، صنعتی و معدنی در استان، بر لزوم معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای فعالان اقتصادی بین‌المللی تأکید کرد.

وی عنوان کرد: استان سمنان علی‌رغم تمام توانمندی‌های ارزشمند خود، آن‌چنان که انتظار می‌رفت، توفیقات قابل‌توجهی در جذب سرمایه‌گذاران خارجی نداشته و لازم است تابا بسیج تمامی امکانات، نسبت به معرفی فرصت‌ها و جذب سرمایه‌گذار بین‌المللی اقدام کرد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه خوشبختانه به‌منظور جذب سرمایه‌گذار داخلی اقدامات بسیار خوبی در شهرستان‌های استان به انجام رسیده، گفت: در چند ماه گذشته، ۱۳ سرمایه‌گذار خارجی درخواست و طرح‌های خود مبنی بر سرمایه‌گذاری به‌صورت مشارکتی یا انفرادی در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری استان را ارائه دادند که اقدامات لازم برای فعال‌سازی طرح‌ها از سوی دستگاه‌های مرتبط در حال انجام است.

هاشمی با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و بازدیدهای موسوم به یکشنبه‌های صنعتی در استان سمنان گفت: در این جلسه مقرر شد تا به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، این جلسات به‌صورت هر ۱۵ روز یک‌بار با موضوع سرمایه‌گذاری و در محل مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری استان برگزار شود.‌

وی با اشاره به سفر هفته گذشته سفیر چین در ایران به استان سمنان، از ابراز تمایل مسؤولان کشور چین برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان سمنان خبر داد و گفت: به‌زودی بسته‌های گردشگری در این خصوص طراحی و معرفی خواهد شد.

استاندار سمنان با تأکید بر ضرورت تسهیل در امر سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان گفت: در نظر داریم تا با ایجاد پنجره واحد،‌ زمینه لازم جهت سرعت بخشی به امر استعلامات و صدور مجوزها در این خصوص را در استان سمنان تسهیل کنیم.‌

هاشمی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از نفوذ مؤثران و معتمدان جامعه، به لزوم استفاده مناسب از وجود وزیر امور خارجه به‌عنوان یکی از اهالی استان سمنان اشاره و عنوان کرد: طی نشستی با امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ضمن تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان، از او برای مساعدت در معرفی سرمایه‌گذاران بین‌المللی به‌منظور مشارکت در پروژه‌های بزرگ اقتصادی استان بهره‌مند خواهیم شد.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول