اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری جشنواره اهدای کتاب در سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری جشنواره اهدای کتاب با عنوان «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره اهدای کتاب در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با گرامیداشت مقام کتابداران، به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و تأثیر آن بر زندگی افراد اشاره کرد و گفت: همه ما اعتقاد داریم اسلام با معجزه الهی خود و نزول قرآن کریم توسط پیامبر بزرگ اسلام، اولین پرچم‌دار فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جهان است.

وی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: مقام عظمای ولایت بارها در سخنان گوهربار خود به مسأله کتاب و خواندن آن اشاره و مردم را به مطالعه تشویق کرده‌اند و این تأکید بیانگر اهمیت این موضوع است و مسؤولان فرهنگی و مردم باید در این خصوص حساس باشند.

طاهریان گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود؛ در این زمینه، باید اقدامات زیرساختی از قبیل ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه عمومی بر اساس سند آمایش سرزمینی که به‌عنوان یک نقشه راه و سند راهبردی برای توسعه کتابخانه‌هاست، مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به پیش رو بودن سی‌امین دوره هفته بزرگداشت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار اشاره کرد و گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی امسال از ۲۱ آبان ماه با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» آغاز شد و به همین مناسبت برنامه‌های متنوع فرهنگی در تمام کتابخانه‌های عمومی استان در سطوح مختلف برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری مراسم تقدیر از کتابداران و مروجان فرهنگ کتاب‌خوانی، حضور در مزار شهدا و تجدید بیعت کتابداران با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای گران‌قدر، دیدار مسؤولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، اجرای طرح عضویت رایگان در چهارمین روز هفته کتاب هم‌زمان با روز کتاب و کتابخوانی، برگزاری جشنواره اهدای کتاب با عنوان «اهدای کتاب، اهدای دانایی»، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی به شکل آنلاین و مکتوب بین اقشار مختلف مردم به‌صورت استانی و شهرستانی، حضور کتابداران کتابخانه‌های عمومی در مدارس و مهدهای کودک به‌منظور معرفی کتاب و خدمات کتابخانه‌ها و... به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در ایام سی‌امین دوره هفته کتاب نام برد.

پایان پیام/74001/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول