اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دستور توقف پروژه مجتمع رزمندگان شاهرود صادر شد/ ادامه پروژه بعد از رفع تخلفات

دادستان شاهرود گفت: با توجه به درخواست مردم و استعلام از سازمان نظام مهندسی مشخص شد، تخلفاتی در پروژه مجتمع رزمندگان شاهرود صورت گرفته که دستور توقف پروژه داده شد و بعد از رفع تخلفات پروژه می‌تواند ادامه پیدا کند.

دستور توقف پروژه مجتمع رزمندگان شاهرود صادر شد/ ادامه پروژه بعد از رفع تخلفات

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام رضی پارسامنش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود بعدازظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری شهرستان شاهرود با بیان اینکه ارزش کار خبرنگاران بسیار مهم است، اظهار کرد: این هفته زمان بیان خدمات دستگاه قضایی و ارائه اقدامات انجام‌شده است.

وی افزود: رویکرد دستگاه قضایی، تحولی بر محور تعامل و حقوق شهروندی و اصول بیان شده در سند تحول قضایی ابلاغی ریاست قوه و مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و اهداف سند تحول در همه زمینه‌ها که در این سند دیده شده است وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود گفت: در دستورالعمل‌های ابلاغی تعامل با گروه‌های مردم‌نهاد و جهادی در زمینه‌های مختلف وجود دارد که در این راستا جلسه برگزار خواهد شد.

پارسامنش با اشاره به تغییر کاربری مجتمع رزمندگان شاهرود، اظهار کرد: علاوه بر مجتمع رزمندگان و یک مجتمع دیگر هم تخلف دارد و نظارت بر ساخت و ساز و فرآیند صدور پروانه برعهده شهرداری است.

وی در زمینه دستور توقف کار ساخت این مجتمع‌ها، گفت: در عرصه طبیعی شهر نباید ساخت و ساز کرد، مگر اینکه تغییر کاربری دهند؛ در نقشه‌های طرح تفصیلی این مجتمع‌ها مسکونی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با بیان اینکه تخلف ساختمانی مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ و بقیه کمیسیون‌ها در حیطه کاری ما نیست، اظهار کرد: با توجه به درخواست مردم و استعلام از سازمان نظام مهندسی مشخص شد تخلفاتی صورت گرفته که دستور توقف پروژه داده شد و بعد از رفع این تخلفات پروژه می‌تواند ادامه پیدا کند.

پارسامنش با اشاره به مکاتبه سازمان نظام مهندسی در خصوص تخلفات، اظهار کرد: این تخلفات باید رفع شود و تغییر کاربری صورت گیرد.

وی تأکید کرد: گرایش به مجازات جایگزین حبس که کمک به اصلاح مجرمان و کاهش زندانیان را به دنبال دارد با نظارت دقیق بر آن‌ها انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با اشاره به وجود دو هزار و ۶۰۰ عنوان مجرمانه در کشور، گفت: حجم کاری شعبات در دادستانی زیاد است و رویکرد ما جایگزین حبس است و الآن در جهان نیز مجازات زجردهنده بازدارنده نیست و تلاش داریم در انجمن حمایت از زندانیان این روش را بیشتر نهادینه کنیم.

پارسامنش افزود: برنامه‌هایی در دستور کار دادستانی با هدف پیشگیری از جرم و ارائه محتوای عامه فهم در دستور کار است و همکاری با دانشگاه‌ها در راستای برگزاری کارگاه‌هایی برای تبیین حقوق شهروندی در بنگاه‌های مختلف جامعه و کارمندان که وظایف و تکالیف خود را بدانند، انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان ادارات حتی به قوانین حیطه کاری خود تسلط به‌روز ندارند و به شکل سنتی عمل می‌کنند و به قوانین و مصوبات و تغییر آن توجه ندارند و تکالیف قانونی مسؤولان را باید متذکر شد و این اقدام در دستور کار است.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول