اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

زارعی: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ملموس و عینی‌سازی شود

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ملاک یا معیاری برای اجرای سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش تعیین نشده و به همین دلیل سند باید از حالت پیچیدگی و دشواری دور شده و ملموس و عینی‌سازی شود.

زارعی: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ملموس و عینی‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن زارعی، معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان اظهار کرد: مدرسه تحول‌آفرین و معلم تحول‌آفرین به‌عنوان مصداق عینی سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش معرفی شود.

وی بیان کرد: ملاک یا معیاری برای اجرای سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش تعیین نشده به همین دلیل سند باید از حالت پیچیدگی و دشواری دور شده و باید ملموس و با معرفی الگو، عینی‌سازی شود.

زارعی با اشاره به اشاره سند بنیادین تحول نظام آموزش و پرورش به تربیت دانش‌آموزان در ساحت 6 گانه، افزود: باید سند به زبان ساده و به دور از پیچیدگی توضیح دهد که دانش‌آموز دارای تراز انقلاب اسلامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت در جامعه رخ می‌دهد، تصریح کرد: مدرسه کانون تربیت محله است و باید به ذی‌نفعان اجازه همراهی و مشارکت داده شود.

زارعی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب در مشارکت و همراهی آموزش و پرورش و جامعه آزادسازی و در اختیار قرار دادن فضای ورزشی مدرسه‌ها برای عموم مردم است.

وی بیان کرد: نباید از ظرفیت‌ها در همراهی در امر تعلیم و تربیت غفلت کرد و باید از بخش‌های دیگر و جامعه کمک گرفت و بستر را فراهم کنیم تا دستگاه‌های اجرایی دیگر، اولیا و شرکا در مدرسه حضور یابند و برای آنها نقش تعریف کنیم و مشارکت آنها نظام‌مند باشد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: زمانی می‌توانیم از جامعه مطالبه کنیم که در تعلیم و تربیت نقش ایفا کند که به دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها و خانواده اجازه همراهی در تعلیم و تربیت دهیم.

زارعی گفت: آموزش مهارت‌های اجتماعی، مهارت زندگی و سواد رسانه‌ای و در یک کلام توانمندسازی لازمه امروز برای پیشگیری از درگیری دانش‌آموزان با آسیب‌های اجتماعی است و برای تحقق این رویکرد باید از همراهی بخش‌های مختلف بهره گرفت.

وی با تأکید بر حفظ شأن و منزلت معلمی در جامعه اضافه کرد: جامعه ارزش و شأن جامعه فرهنگیان را می‌داند و فرهنگیان نیز باید تلاش کنند تا شأن‌شان خدشه‌دار نشود و مشکلات و مطالبات خود را به شیوه معلمی و درون خانواده رفع کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فرهنگیان دایه‌دار تعلیم و تربیت هستند و باید مطالبه‌های خود را نیز به‌صورت تربیتی در خانواده مطرح و پیگیری کنند.

زارعی تأکید کرد: هر کاری در آموزش و پرورش باید از جنس تربیتی باشد و مطالبه‌های فرهنگیان نیز باید با تکیه بر این رویکرد پیگیری شود تا نحوه پیگیری مطالبه‌ها برای دیگران نیز الگو باشد.

وی افزود: مطالبه باید در چارچوب قانون شکل بگیرد و با ادبیاتی باشد که به دشمن مجال سوءاستفاده ندهد و اکنون فرهنگیان فرهیخته با بزرگ‌منشی مسؤولیت خود را انجام می‌دهند.

به گزارش فارس؛ در این آیین از زحمات محمد دستورانی تقدیر و تجلیل و محمد شاه‌حسینی به‌عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول