اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نخستین مزرعه طبقاتی هوشمند و مکانیزه؛ ایده برتر اشتغال‌زایی در کشور

«نخستین مزرعه طبقاتی هوشمند و مکانیزه»، ایده یک سمنانی است که در نخستین جشنواره ایده‌های برتر اشتغال‌زا و کارآفرینی کشور برگزیده شد.

نخستین مزرعه طبقاتی هوشمند و مکانیزه؛ ایده برتر اشتغال‌زایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ظهر امروز در جشنواره ایده‌های برتر اشتغال‌زا و کارآفرینی کشور که با حضور برگزیدگان این جشنواره همراه بود، از «مصطفی شاطری»، استاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان و صاحب ایده برتر «نخستین مزرعه طبقاتی هوشمند و مکانیزه»، به‌عنوان برگزیده ملی این جشنواره با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر شد.

مدیر کلینیک کسب‌وکار استان سمنان به فارس گفت: یک کارخانه گیاهی یک سیستم رشد بسته است که این امکان را فراهم می‌آورد تا به تولید ثابت انواع گیاهان و با هر نوع شرایط اقلیمی در تمام طول سال دست یابد.

شاطری بیان کرد: از آنجا که در شرایط کنونی یکی از اساسی‌ترین ارکان امنیت، امنیت غذایی وابسته به بخش کشاورزی بوده، این مهم با به‌کارگیری دانش و تکنولوژی فنی روز امکان‌پذیر است.

وی ویژگی‌های خاص این ایده را تولید محصولات مختلف در تمام فصول سال، تولید محصولات ارگانیک، حذف سموم و آفت‌کش‌ها، کاهش ۹۰ درصد مصرف آب، کاهش هزینه و افزایش کمیت و کیفیت تولید، اینترنت اشیا IOT و پردازش تصویر عنوان کرد.

مدیر کلینیک کسب‌وکار استان سمنان، میزان اشتغال‌زایی ایده خود را ۱۱۳ نفر بیان کرد و اهداف این پروژه را راه‌اندازی اولین پلنت فکتوری ایران، ساخت پلنت فکتوری مقیاس کوچک، ساخت پلنت فکتوری خانگی و اپلیکیشن برشمرد.

نخستین جشنواره ایده‌های برتر اشتغال‌زا و کارآفرینی پذیرای چهار هزار و ۶۵۵ ایده اشتغال‌زا و کارآفرین از سراسر کشور بود و درنهایت و پس از انجام چند مرحله ارزیابی و داوری ملی، ۱۵ ایده را به‌عنوان ایده‌های برتر برگزید.

توسعه و ترویج فرهنگ ایده‌پردازی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی، شناسایی ایده‌های برتر و تشکیل بانک اطلاعاتی از ایده‌های برتر و صاحبان ایده، فراهم آوردن زمینه حمایت از ایده‌های برتر اشتغال‌زا و عملیاتی سازی آنها و کمک به اشتغال پایدار در کشور ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

ایده‌های ارائه‌شده علاوه بر حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی به‌صورت کلی، مباحثی از قبیل مشاغل خانگی، اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان، معلولان، معتادان بهبودیافته، زندانیان آزادشده، زنان سرپرست خانوار، اشتغال مرتبط با محیط‌زیست (کارآفرینی سبز)، اشتغال در مناطق کمتر برخوردار، اشتغال در مناطق روستایی و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی مکران را در برمی‌گیرد.

برترین ایده‌ها بر اساس نوآورانه بودن، میزان امکان‌پذیری اجرای ایده‌ها، تأثیر بر اشتغال کشور و تعداد اشتغال ایجادی، پایدار بودن اشتغال و نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای آن ایده ارزیابی می‌شوند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول