اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نگاه ویژه محیط‌ زیست به پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده‌

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده‌ای که در استان سمنان وجود دارد، در دنیا جزء زیست‌کره‌های قابل‌توجهند و مکلفیم به این مناطق نگاه ویژه داشته باشیم.

نگاه ویژه محیط‌ زیست به پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست روز پنج‌شنبه در حاشیه سفر به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استقرار صنایع و فعالیت معادنی که در استان سمنان وجود دارد، باید با نگاه به ظرفیت‌های طبیعی و زیست‌محیطی استان باشد.

وی بیان کرد: بحث‌های مربوط به منابع آب استان سمنان از مسائلی است که باید به آن به دید ویژه‌ای نگاه شود؛ در مباحث آب، وظیفه خود می‌دانیم که حتماً از نزدیک موارد را ببینیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: تنوع زیستی که در استان سمنان وجود دارد، هم از جنبه گیاهی و هم از جنبه جانوری فوق‌العاده حائز اهمیت است.

سلاجقه اضافه کرد: خوشبختانه استان سمنان جدای از معادن فلزی و غیرفلزی که در آن وجود دارد، معادن طبیعی آن از جنبه گیاهی، جانوری و ... فوق‌العاده ارزشمند است و حتماً نگاه ویژه‌ای به آن داریم.

وی تصریح کرد: مناطق حفاظت‌شده استان سمنان بسیار قابل‌توجه بوده و شاید حدود یک‌چهارم مساحت استان سمنان را به خود اختصاص داده باشد و تقریباً یک‌ششم تا یک‌هشتم مساحت کشور را این مناطق فوق‌العاده ارزشمند تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اضافه کرد: پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده‌ای که در استان سمنان وجود دارد، در دنیا جزو زیست‌کره‌های قابل‌توجه هستند و ما مکلف هستیم که به این مناطق هم در تراز استانی و هم در تراز ملی نگاه ویژه داشته باشیم.

سلاجقه گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های مناسب، وضع محیط‌زیست استان را در ابعاد مختلف بهبود بخشیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول