اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رشد ۴۱ درصدی صادرات در استان سمنان

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۴۱ درصدی صادرات در این استان طی هفت ماه گذشته خبر داد.

رشد ۴۱ درصدی صادرات در استان سمنان

حمیدرضا مداح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در هفت ماه گذشته بیش از ۱۳۳ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۲۰ میلیون دلار از گمرک استان سمنان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، از نظر ارزش ۴۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی در استان طی این مدت، یک‌هزار و ۶۵۰ دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد ۵۰ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: طی این مدت کالاهایی از جمله شمش سرب، سود سوزآور، محصولات یک‌بار مصرف، هیدروکربن سبک، کابل، فروسیلیسیوم، کولر آبی، پودر لباس‌شویی، قطعات و اجزا از آهن و فولاد، کرک و پشم حلاجی‌شده، سیمان، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات و ... به کشورهایی نظیر عراق، ترکیه، هند، ایتالیا، ارمنستان، گرجستان، هنگ‌کنگ، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، اندونزی و ... صادر شد.

مداح ادامه داد: طی این هفت ماه، حدود ۶ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۹ میلیون دلار به استان سمنان وارد شده که عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، ماشین‌آلات نانوایی و شیرینی‌پزی، کائوچوی اتیلن، ماشین‌آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات، پنبه حلاجی‌نشده یا شانه‌نزده، اجزای قطعات ترانسفورماتورها، پروپیلن، لقاکننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم‌کننده ولتاژ، روغن ترانسفورماتور و ... است.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی در استان چهار هزار و ۹۳۰ دلار است، خاطرنشان کرد: این مقدار کالاهای وارداتی از کشورهایی نظیر ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، امارات متحده عربی و ... به گمرک استان وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر ارزش ۶ درصد کاهش داشت.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول