اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تحصیلات حضوری دانشجویان مشروط به واکسیناسیون است

رئیس دانشگاه سمنان گفت: در صورت انجام واکسیناسیون زمینه برای حضور دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی فراهم می‌شود.

تحصیلات حضوری دانشجویان مشروط به واکسیناسیون است

به  گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، مسعود نصیری‌زرندی اظهار کرد: حتی اگر واکسیناسیون نیز انجام شود، با توجه به شرایط کرونایی جامعه نمی‌توانیم میزبان حضور همه دانشجویان در دانشگاه باشیم؛ چرا که نمی‌توان از خوابگاه‌های دانشجویی با همه ظرفیت استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حفظ سلامت دانشجویان باید با احتیاط بیشتری عمل کرد، افزود: در صورت انجام واکسیناسیون دانشجویان، تنها آن دسته از دانشجویان مقطع کارشناسی که درس‌های عملی دارند برای گذراندن آنها در دانشگاه حاضر می‌شوند، آن هم با توجه به شرایط کرونایی روز جامعه و رنگ‌بندی‌هایی که وجود دارد.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه دوره‌های مجازی دانشگاه‌ها در دوره کرونا تجربه خوبی است؛ اما از کیفیت آموزشی مطلوب برخوردار نیست، گفت: می‌توان از این دوره‌های مجازی به عنوان تکمیل کننده دوره‌های حضوری در دوران پساکرونا بهره برد.

نصیری ابراز امیدواری کرد: با انجام واکسیناسیون، هر چه زودتر شاهد حضور دانشجویان در محیط دانشگاه‌ها باشیم؛ چراکه محیط دانشگاه با حضور دانشجویان به عنوان یکی از رکن‌های اصلی دانشگاه پویایی می‌یابد.

واکسیناسیون؛ محور جلسه ستاد کرونای دانشگاه سمنان

یازدهمین جلسه ستاد کرونای دانشگاه سمنان برای فراهم سازی شرایط واکسیناسیون دانشگاهیان دانشگاه سمنان در صورت تخصیص سهمیه واکسن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازه زمانی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور رئیس دانشگاه و دیگر اعضای ستاد کرونای دانشگاه سمنان تشکیل شد، اعضا درباره میزان واکسن مورد نیاز جهت واکسیناسیون جامعه دانشگاهی دانشگاه سمنان و نیز ساز و کارهای مورد نیاز واکسیناسیون در دانشگاه بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین در این جلسه درباره گذراندن دروس عملی دانشجویان رشته‌های هنر، دامپزشکی و تربیت‌بدنی نیز بحث و بررسی صورت گرفت و مقرر شد در صورت فراهم شدن شرایط و کاهش شیوع کرونا و ارزیابی شرایط در جلسه بعد ستاد، دانشجویان گروه‌های هدف دروس عملی خود را در قالب گروه‌های سه تا چهار نفره با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بگذرانند.

همچنین در جلسه ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه سمنان بر رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی کارکنان و اعضای هیأت علمی با توجه به سرعت شیوع کرونای دلتا تأکید و خواستار رعایت قرنطینه و مراقبت بیشتر از سوی همکاران دانشگاهی در صورت مشاهده هر گونه علامتی از کرونا شدند.

این جلسه سومین جلسه ستاد کرونای دانشگاه با ترکیب اعضای جدید و یازدهمین جلسه این ستاد از زمان شیوع بیماری کووید- ۱۹ است که به منظور بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه سمنان تشکیل شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول