اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

همکاری حدود ۴۰۰۰ مشترک سمنانی در کاهش مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از اعلام آمادگی قریب به چهار هزار مشترک برق برای مشارکت در برنامه‌های کاهش اوج بار تابستان در این استان خبر داد.

همکاری حدود ۴۰۰۰ مشترک سمنانی در کاهش مصرف برق

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان که به‌منظور بررسی راهکارهای عملیاتی برای گذر از پیک بار تابستان، مدیریت مصرف برق و نحوه همکاری مشترکان برگزار شد، اظهار کرد: برای مشارکت مشترکان در برنامه‌های کاهش پیک بار تابستان، کارهایی در دست اقدام است.

وی افزود: در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، تجاری، اداری و سی‌ان‌جی و مولدهای اضطراری، تاکنون سه هزار و ۹۶۹ مشترک برای مشارکت در برنامه‌های کاهش پیک بار تابستان ثبت‌نام و با این شرکت تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند و به نسبت سال گذشته، ۳۰۰ درصد رشد را به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان بیان کرد: از مجموع هشت هزار و ۷۶۰ ساعت طول سال، حدود سه ماه و ۱۰ روز پیک بحرانی داریم.

موسوی‌زاده گفت: به‌منظور رفع مشکل حدود پنج درصد ظرفیت تولید در پیک بحرانی که با مشکل مواجه هستیم، توسعه ظرفیت متناسب با مصرف سالانه که حدود پنج تا 6 هزار مگاوات برای نیاز مصرف باید اضافه شود و عملاً به دلیل سرمایه‌گذاری بیش از حد، این امکان فراهم نیست و با بهره‌گیری از مدیریت بهینه مصرف و استفاده از مکانیزم‌های تشویقی در صنعت برق، طراحی و اجرایی می‌شود.

وی افزود: در تعرفه‌های مختلف، مکانیزم‌های تشویقی پیش‌بینی شده و در بخش خانگی طرح برق امید، اشتراک‌های کشاورزی در صورت همکاری با این شرکت در پیک مصرف روز برای چهار ساعت بین ساعات ۱۲ تا ۱۸ از برق رایگان برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان عنوان کرد: صنایع با انعقاد تفاهم‌نامه از تسهیلات تخصیص یافته با توجه به همکاری برخوردار شده و مشترکان اداری، تجاری و مولدهای اضطراری نیز به فراخور میزان همکاری، از پاداش موردنظر بهره‌مند می‌شوند.

موسوی‌زاده اضافه کرد: سهمیه کاهش پیک بار سال ۱۴۰۰، در صنعت ۲۵، کشاورزی ۱۰، تجاری ۰.۵، اداری و سی‌ان‌جی یک، مولد اضطراری چهار و کنترل مستقیم بار تجهیزات سرمایشی ۰.۵ مگاوات است که در مجموع ۴۱ مگاوات می‌شود.

وی با اظهار این‌که رشد پیک سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۶.۱ درصد و ۳.۲ درصد بوده است، ادامه داد: رشد پیک سال ۹۹ به میزان ۱.۲ درصد حادث شده و با اجرای مؤثر برنامه‌های مدیریت مصرف و همکاری مشترکان، این مهم به نحو شایسته‌ای کنترل شده است.

این جلسه با حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان و اعضای هیأت رئیسه این اتاق، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان برگزار شد.

در این جلسه در زمینه همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه تأمین سوخت مولدهای اضطراری، اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها از قبل و تشکیل کارگروه مهندسی مصرف به‌منظور برنامه‌ریزی برای اجرای مدیریت بار اضطراری و همکاری مشترکان در برنامه‌های پیک بار، متشکل از نمایندگان شرکت توزیع برق، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان بحث و تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول