اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

گشت و مراقبت ۳۵ تیم منابع طبیعی استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۳۵ تیم گشت منابع طبیعی استان سمنان به مردم و طبیعت خدمت‌رسانی می‌کنند و در گشت و مراقبت هستند.

گشت و مراقبت ۳۵ تیم منابع طبیعی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی اظهار کرد: ۳۵ تیم گشت منابع طبیعی استان سمنان از پایان سال ۹۹ به مردم و طبیعت خدمت‌رسانی می‌کنند و در گشت و مراقبت هستند.

وی افزود: مردم استان سمنان در تفرج‌های روز طبیعت در حد امکان غذاهای آماده که نیاز به روشن کردن آتش در طبیعت ندارد، همراه داشته باشند و از اتراق در نزدیکی درختان و پوشش گیاهی بپرهیزند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اگر افرادی ناچار به افروختن آتش هستند، از زغال آماده استفاده کنند و به شاخه و برگ درختان آسیب نزنند.

مرادی‌حقیقی گفت: شهروندان در صورت استفاده از سیگار در مسیر طبیعت، از رها کردن ته سیگار در طبیعت خودداری کنند؛ زیرا موجب آتش‌سوزی پوشش گیاهی می‌شود که خاموش کردن آن کاری دشوار است.

وی ادامه داد: طبیعت‌گردان در صورت امکان وسایل مهار آتش همراه داشته باشند و در صورت مواجهه با آتشی که خاموش کردن آن در توانشان نیست، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ به مسؤولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: شهروندان در صورت استفاده از آتش در طبیعت، در پایان کار، آن را با آب و خاک خاموش و از خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنند.

مرادی‌حقیقی گفت: اگر اشخاصی آتش را روشن بگذارند و منجر به آتش‌سوزی شوند، بنا بر قانون مجازات می‌شوند.

وی افزود: اکنون با آغاز فصل بهار دامداران از قشلاق به قصد کوچ خارج می‌شوند، لازم است با هماهنگی منابع طبیعی و بر اساس برنامه‌ریزی‌های زمانی این اداره کل کوچ کنند و زودتر از موعد وارد مراتع ییلاقی نشوند، زیرا پوشش گیاهی در این مناطق آماده بهره‌برداری نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: مردم استان نسبت به گذشته آشنایی بیشتری با مراقبت از طبیعت دارند و شواهد موجود نشان از همراهی مردم استان با منابع طبیعی دارد.

مرادی‌حقیقی بیان کرد: در سال ۹۹، دو فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها به مساحت در مجموع دو هکتار و ۳۰ فقره آتش‌سوزی مراتع به مساحت ۱۰۱ هکتار اتفاق افتاد.

او افزود: آتش‌سوزی مراتع در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۳۵ درصد کاهش یافت و این نشان از افزایش فرهنگ و اطلاعات مردم دارد اما ضرورت تداوم یادآوری و توصیه‌های لازم همچنان احساس می‌شود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول