اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انتشار ۴ عنوان کتاب دفاع مقدس با خط بریل در سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: چهار عنوان کتاب دفاع مقدس با خط بریل در این استان منتشر شد و در اختیار روشندلان علاقه‌مند قرار گرفت.

انتشار ۴ عنوان کتاب دفاع مقدس با خط بریل در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی ظهر امروز در نشست تخصصی نویسندگان، شاعران و هنرمندان پیشکسوت و نوقلم دفاع مقدس استان سمنان که با حضور سرهنگ عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از نویسندگان و شاعران استان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: بهترین روش ماندگاری تاریخ عزتمند دفاع مقدس، ثبت و مستندسازی لحظه‌لحظه‌های این وقایع عظیم و گنجینه بزرگ است.

وی گفت: رزمندگان استان سمنان نیز در دوران دفاع مقدس حضوری جانانه و بی‌نظیر داشتند و هرگز مجاهدت‌های آنان در بقای انقلاب و نظام از یاد نمی‌رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس توکل و ولایتمداری است، گفت: این اصول امروز نیز رمز پیروزی ما هستند و همین روحیه و مجاهدت رزمندگان سبب پیروزی رزمندگان در عملیات والفجر 8 شد که یکی از موفق‌ترین عملیات‌ها در سال‌های دفاع مقدس است.

وی گفت: نگاه ما در زمینه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، به ظرفیت عظیم جامعه و نویسندگان علاقه‌مند است که در این مسیر حقیقتاً مجاهدت می‌کنند و هر اقدامی در این مسیر، مجاهدت برای انقلاب و اسلام است.

وی با بیان این‌که یکی از راهکارهای اساسی انتقال فرهنگ شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام و دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس انتشار کتاب است، افزود: در حوزه دفاع مقدس کتاب‌های زیادی به چاپ رسیده که اساس این کتب خاطرات رزمندگان اسلام بوده، خاطراتی که می‌تواند راهگشای جوانان امروز باشد.

سلامی ادامه داد: هدف‌گذاری ما در مهدهای کودک، نوجوانان، جوانان و اقشار مختلف است و در یک نگاه کلان اعتقاد داریم هر رزمنده، هر دستگاه اجرایی، هر یگان نظامی، هر شهر و هر مسجد یک کتاب در حوزه دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار دهند.

این مسئول با اشاره به تلاش برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس به آحاد مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی با اشاره به بهره‌مندی روشندلان از کتب مرتبط با دفاع مقدس گفت: چهار عنوان کتاب دفاع مقدس با خط بریل در استان سمنان منتشر و در اختیار روشندلان علاقه‌مند قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در استان سمنان بیان کرد: جمع‌آوری، تدوین و چاپ عملکرد و خاطرات ایثارگران و شهدای منتسب دستگاه‌های اجرایی و  یگان‌های نظامی، تولید اثر چندرسانه‌ای، کتابخانه الکترونیکی از کتب دفاع مقدس، روایتگری جنگ با بهره از کتب دفاع مقدس استانی و کشوری به همراه معرفی آثار چاپ‌شده اداره کل، برگزاری جلسات جمع‌خوانی کتب دفاع مقدس در مناسبت‌ها، برگزاری نشست‌های دانشجویی در خصوص ادبیات پایداری و خاطره‌گویی راویان دفاع مقدس در مراکز آموزشی و دانشگاهی از دیگر فعالیت‌های این اداره کل با همکاری سایر دستگاه‌های استان در سال جاری است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول