اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تلاش مسؤولان برای رفع مشکلات فرآروی تولید در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: تلاش همه مسؤولان استانی و شهرستانی این است که مشکلات فرآروی تولید رفع شود.

تلاش مسؤولان برای رفع مشکلات فرآروی تولید در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شاهرود ویژه بخش بیارجمند که در بخشداری بیارجمند برگزار شد، اظهار کرد: تلاش ما این است که برآیند همه تفکرات و ایده‌ها منجر به ارزش‌افزوده و رشد اقتصادی و رفاه بیشتر مردم در سراسر استان باشد و تلاش همه مسؤولان استانی و شهرستانی این است که مشکلات فرآروی تولید رفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بیان کرد: بخشی از مشکلات تولید، متوجه ساختار است و بخشی دیگر از مشکلات و موانع مربوط به نیازهای اعتباری و زیرساختی است و در سنوات مختلف این مشکلات مطرح شده و همه دنبال رفع مشکل بودیم و در این مسیر خللی پیش نمی‌آید.

شریفی‌نژاد اظهار کرد: در بازدیدهای انجام‌شده امروز در بخش بیارجمند تصمیماتی اتخاذ شد که پیگیر اجرای آن تا حد توان هستیم.

وی گفت: در پروژه کارخانه سیمان بیارجمند، بانک عامل باید به تعهدات خود عمل کند که با توافق انجام‌شده در این سفر، این مهم انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه ما به‌عنوان حافظ و نگهبان تولید، تلاش داریم مشکلات تولید را برطرف کنیم، افزود: نگاه ما به تولید، نگاه پروژه‌ای است و مسائل را در زمان مرور می‌کنیم.

شریفی‌نژاد عنوان کرد: در موضوع دامداری بیارجمند مشکلات زیرساختی وجود داشت که در حال پیگیری و اقدام است.

وی افزود: در موضوع گلخانه نیز برنامه‌ها در حال پیگیری است و در دهه فجر کلنگ اجرای آن زده می‌شود و شاهد رونق تولید در این منطقه خواهیم بود.

رفع مشکلات؛ بر اساس اولویت‌ها

ابوطالب جلالی، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود نیز اظهار کرد: گاهی اوقات تغییرات مدیریتی، صرفاً موجب ایجاد وقفه در برخی تعهدات می‌شود نه توقف آن.

وی افزود: تلاش ما بر این است که اقدامات انجام‌شده در ادوار گذشته پیگیری شود و ادامه پیدا کند و در این سفر نیز دغدغه‌ها و ظرفیت‌های بخش بیارجمند موردبررسی قرار گرفت.

جلالی با بیان اینکه شهر بیارجمند یکی از دروازه‌های کویر با مردمی سخت‌کوش، علاقه‌مند و متعهد است، ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی و چالش‌های محیطی که در این جغرافیا وجود دارد؛ اما شاهدیم که مردم خوب این منطقه از استان سمنان با انگیزه زیاد، زندگی آرامی داشته و توانسته‌اند توفیقاتی را برای این خطه فراهم آوردند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود گفت: موضوعات طرح‌شده بر اساس اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی قبلی مطرح و توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بررسی شد.‌

جلالی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تا با هماهنگی مدیریت امور برق شهرستان شاهرود، مشکلات مربوط به برق‌رسانی به مجموعه برطرف شود و شرکت گاز استان سمنان نیز با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی عملیات لوله‌کشی و گازرسانی به مجتمعگلخانه‌ای را به انجام رساند.‌

وی گفت: به‌منظور رفع مشکلات زیرساختی و محورهای مواصلاتی این مجتمع نیز مقرر شد تا اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نسبت به ساخت پل و همچنین انجام آسفالت محور از محل جابه‌جایی اعتبارات شهرستانی اقدام کند. ‌

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود بیان کرد: در فاز نخست مجتمع گلخانه‌ای ۸۰ هکتاری بیارجمند، ۱۰ هکتار زمین واگذار و مقرر شد تا به‌منظور تأمین آب موردنیاز این مجتمع، یک حلقه چاه از چاه‌های متعلق به اداره کل منابع طبیعی استان سمنان در منطقه به این امر اختصاص ‌یافته و با انجام تشریفات قانونی، مقدمات این واگذاری محقق شود و در فاز بعدی نیز ۷۰ هکتار باقی‌مانده از اراضی این طرح یا از طریق انجام فراخوان و یا با مشارکت سرمایه‌گذار فعلی، به فرجام رسد.

جلالی گفت: در بازدید از پروژه در حال ساخت کارخانه سیمان بیارجمند که با حضور نمایندگان بانک عامل به انجام رسید، مقرر شد، بخشی از تسهیلات مصوب این طرح پرداخت شود تا روند پیشرفت کار اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این کارگروه و حضور مدیران در این بخش و بازدید از پروژه‌ها، موجب رونق بهتر و شرایط ویژه و مناسب برای این منطقه از استان سمنان باشد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول