اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز محدودیت‌ها؛ تناقض‌ها و باز هم سردرگمی مردم!

محدودیت‌های هوشمند از امروز آغاز شده است؛ اما مردم استان سمنان در میان تناقض سخنان مدیران درباره ترددها سردرگم مانده‌اند.

آغاز محدودیت‌ها؛ تناقض‌ها و باز هم سردرگمی مردم!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، با آغاز محدودیت‌های هوشمند و سراسری از امروز در استان سمنان، برخی مقررات در حوزه تردد خودروها اعمال می‌شود.

یکی از این موارد، تردد خودروهای با پلاک‌های غیربومی در شهرهاست؛ خودروهایی که مالکان آنها به‌نوعی ساکنان شهر محسوب می‌شوند.

در این حوزه، مدیران سخنان متفاوتی مطرح می‌کنند و مردم در میان تناقض‌های مکرر سخنان مدیران سردرگم شده‌اند؛ گویا هماهنگی خوبی بین مسؤولان استان در این زمینه انجام نشده است!

ملاک پلاک خودرو است/ سایر اسناد موردقبول نیست

حبیب‌الله خجسته‌پور، جانشین ستاد کرونای استان سمنان و سخنگوی این ستاد روز پنج‌شنبه (۲۹ آبان ماه) در نشستی خبری با اصحاب رسانه که به‌صورت مجازی برگزار شد گفته بود: در اجرای محدودیت‌های تردد در طرح جدید، ملاک پلاک خودرو است و بیمه‌نامه و سند و نامه و سایر مباحث موردقبول نیست.

او ادامه داد: ملاک عمل در استان سمنان، پلاک‌های ۸۶ و ۹۶ است و این پلاک‌ها برای تردد در شهرها منعی ندارند؛ اما از ورود پلاک‌های غیر از شماره‌های بومی استان به‌طور جد جلوگیری خواهد شد.

جانشین ستاد کرونای استان سمنان اضافه کرد: در تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح هیچ‌گونه استثنایی وجود ندارد، برگ مجوز و کارت مجوز و نامه ترددی صادر نخواهد شد و وجهه قانونی ندارد.

خجسته‌پور افزوده بود: تمام افراد، شهروندان و شاغلان که الزام به تردد در این ساعات دارند، می‌توانند از خودروهای حمل‌ونقل عمومی، تاکسی‌ها و آژانس‌ها استفاده کنند.

مدرک و سند سکونت ارائه دهید و وارد شوید

سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان نیز روز جمعه (۳۰ آبان ماه) با نقض سخنان معاون استاندار سمنان و جانشین ستاد کرونای استان سمنان گفت: خودروهای با پلاک غیربومی که مالکان آن ساکن سمنان هستند، در دوران محدودیت‌های کرونایی می‌توانند در ساعات چهار صبح تا ۲۱ شب مانند خودروهای پلاک بومی در سطح شهر تردد داشته باشند.

او افزوده است: این خودروها در صورت خروج از محدوده شهر سمنان برای ورود مجدد به شهر سمنان باید مدرک و سند معتبر مبنی بر ساکن بودن در شهر سمنان را به مأموران پلیس راهور ارائه دهند!

سخنان سخنگوی ستاد کرونای استان لازم‌الاجرا خواهد بود

حبیب‌الله خجسته‌پور، جانشین ستاد کرونای استان سمنان پس از این سخنان فرماندار سمنان و با پیگیری‌های فارس، جمعه‌شب (۳۰ آبان ماه) با انتشار اطلاعیه فوری تأکید کرد: آنچه در جمع‌بندی جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا و در نشست خبری اینجانب (سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا) با خبرنگاران استان سمنان در روز پنجشنبه، ۲۹ آبان ماه ۹۹ در خصوص محدودیت‌های جدید ترددی و تجمعی در شهرستان‌های استان اعلام شده است، عیناً و بدون هیچ‌گونه تغییر، از شنبه اول آذرماه لازم‌الاجرا خواهد بود.

از مردم قانون‌مدار استان می‌خواهیم تا ضمن پایبندی به مصوبات اعلام شده ستاد که توسط رسانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی گردیده و با احترام به قانون، نسبت به رعایت مقررات و محدودیت‌های اعلام شده به‌ویژه در بخش ترددی توجه لازم را اعمال داشته و مساعدت کنند تا با یاری خداوند متعال شاهد کاهش و قطع زنجیره شیوع و ابتلا به بیماری کرونا باشیم.

ساکنان سمنان ممنوعیت تردد ندارند

سرهنگ موسی بزرگی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان اما امروز (یکم آذرماه) گفته است: ورود خودروها با پلاک غیربومی به داخل استان ممنوع است و مشمول جریمه می‌شود، اما افراد ساکن سمنان که دارای خودروهایی با پلاک غیر از ۹۶ و ۸۶ هستند، در داخل استان با ممنوعیت تردد مواجه نیستند.

او افزوده است: دوربین‌های ثبت تخلف از آغاز محدودیت از ساعت ۲۱ فعال می‌شود و تا قبل از این ساعت افراد بومی یا ساکن استان سمنان دارای پلاک غیربومی نگرانی نداشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفته که در اجرای اعمال محدودیت تردد به‌منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا، هیچ پلاک غیربومی اجازه ورود و از سوی دیگر پلاک‌های بومی نیز اجازه خروج از شهرها را نخواهند داشت.

بی‌نظمی اطلاع‌رسانی را چاره کنید!

به‌هرحال، به نظر می‌رسد مسؤولان استان سمنان هنوز به اشتراک نظر و جمع‌بندی یکسانی درباره اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند و سراسری نرسیده‌اند که جای تأمل دارد.

بهترین راه برای رسیدن به این اشتراک نظر توجه به مر مفاد دستورالعمل اجرای طرح است که اشاره دارد «به محض اعمال جریمه مراتب از طریق تلفن همراه به فرد متخلف اعلام و تأکید شود در صورت تردد و یا حضور در شهر هر ۲۴ ساعت یک بار اعمال قانون خواهد شد».

چنانچه مشخص است در این بند آمده که «در صورت تردد و یا حضور در شهر» و بنابراین سخنان خجسته‌پور، جانشین ستاد کرونای استان سمنان به نص صریح دستورالعمل نزدیک‌تر است.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول