اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان به‌عنوان یک سند راهبردی در اداره کل پدافند غیرعامل در حال تهیه است.

تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج کارخایی ظهر امروز در نشستی با فرمانده پایگاه پدافند هوایی سمنان در راستای تبیین وظایف، رسالت و اهداف حوزه پدافند غیرعامل و ارائه حکم عضویت در شورای پدافند غیرعامل استان سمنان اظهار کرد: مسائل حوزه پدافند غیرعامل در استان، سیاست‌گذاری و هدایت امور در قالب شورای پدافند غیرعامل استان و ۱۲ کارگروه تخصصی ذیل این شورا و شورای پدافند غیرعامل شهرستان‌ها پیگیری و عملیاتی می‌شود.

او گفت: پدافند غیرعامل و پدافند هوایی، دو بال دفاعی و مکمل کشور هستند و دفاع کامل، پایدار و متوازن با در کنار هم بودن این دو شکل می‌گیرد. پدافند غیرعامل و پدافند عامل می‌توانند راهبرد دفاع همه‌جانبه و منسجم را در کشور ایجاد کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: دفاع وجه مشترک پدافند غیرعامل و پدافند هوایی است که پدافند غیرعامل دفاعی غیرتسلیحاتی و پدافند هوایی دفاع نظامی و تسلیحاتی را بر عهده دارد.

کارخایی اضافه کرد:‌ مرکز آموزش وظیفه پدافند هوایی سمنان، استعدادها و ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌توان در راستای رشد و توسعه استان از آن بهره گرفت. در این مکان، نیروهای ارزشمند با قابلیت‌های کارآمد در قالب نیروی سرباز آموزش و تعلیم می‌بینند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف طرح و اجرا کمک‌کار دستگاه‌ها باشند.

او اضافه کرد: سطح‌بندی و مصون‌سازی زیرساخت‌های دستگاه‌های اجرایی و همچنین طرح جامع پدافند غیرعامل استان به‌عنوان یک سند راهبردی در اداره کل پدافند غیرعامل در حال انجام است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت:  اداره کل پدافند غیرعامل استانداری در اجرای برنامه‌های آموزشی، رزمایش و طرح فرهنگ‌سازی از ظرفیت مرکز آموزش وظیفه پدافند هوایی استفاده خواهد کرد.

پدافند غیرعامل و پدافند هوایی؛ ۲ بال یک هدف

سرهنگ نوروزی، فرمانده پایگاه پدافند هوایی سمنان هم گفت: جنگ ابعاد مختلفی دارد و باید ظرفیت تمام حوزه‌ها در پشتیبانی از جنگ به کار گرفته شود.

او اضافه کرد: پدافند غیرعامل و پدافند هوایی هر دو یک اصل و یک هدف مهم را دنبال می‌کنند؛ پایداری و کاهش آسیب‌پذیری. تهدیدات دشمن امروز به شکل‌ها و روش‌های مختلفی دنبال می‌شود که برای مقابله با این تهدیدات نقش پدافند غیرعامل بسیار پراهمیت و اثربخش است.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی سمنان گفت: از زمان طراحی خدمات باید رویکرد از منظر پدافند غیرعامل مدنظر و در تمامی مراحل خدمات این رویکرد ساری و جاری باشد.

نوروزی افزود: پدافند هوایی نه‌فقط در خط مقدم جبهه دفاعی بلکه در علوم و فناوری‌ها آماده اجرای سیاست‌گذاری‌هاست. برای هرگونه همکاری مشترک از سوی پایگاه پدافند هوایی برای اجرای تکالیف و رسالت پدافند غیرعامل در سطح استان اعلام آمادگی می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول