اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی در سمنان در آینده نزدیک

استاندار سمنان گفت: با توجه به شیوع کرونا و به‌منظور پیشگیری از افزایش شمار مبتلایان، ناگزیر به اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی در این استان خواهیم بود.

اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی در سمنان در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر امشب در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف مردم استان اظهار کرد: بیماری کرونا در استان با تلاش کارکنان بهداشت و درمان در وضعیت باثبات قرار دارد.

او گفت: بر اساس آمارهای ارائه‌شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، جایگاه استان سمنان در رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک بالاتر از میانگین کشوری است و این نشان می‌دهد که اقدامات انجام شده از سوی کادر بهداشت و درمان و رسانه‌های استان در آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی عمومی مؤثر بوده است.‌

آشناگر همچنین با اشاره به آخرین آمار و اطلاعات احصا شده از مراکز بهداشتی و درمانی استان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از مردم استان با علائم مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده‌اند که ابتلای قطعی سه هزار و ۷۱۵ نفر از مردم استان به ویروس کرونا تأیید شد.

او با ذکر اینکه میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان سمنان کمتر از ۶ درصد است، اظهار داشت: در این مدت، ۲۷۷ نفر از مردم استان با تشخیص قطعی کرونا و تعداد ۲۵۴ نفر نیز با تشخیص مشکوک به کرونا در استان جان خود را از دست داده و در حال حاضر، نیز تعداد ۲۱۹ نفر از مبتلایان در مراکز تخصصی استان بستری و در حال درمان هستند.

استاندار سمنان از تفویض اختیار به استانداران سراسر کشور در مدیریت کرونا خبر داد و گفت: استانداران سراسر کشور اختیار دارند تا با در نظر گرفتن میزان سرایت بیماری و کیفیت ارائه خدمات، تصمیمات محدودکننده منطقه‌ای را به مدت یک هفته تا ۱۰ روز اتخاذ کنند.‌

آشناگر اضافه کرد: در استان سمنان، تصمیم‌گیری تخصصی در این خصوص به کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آموزش و پرورش و چند نهاد تخصصی دیگر سپرده شده است که نتایج تصمیمات این کمیته تا پایان هفته و در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و پس از هماهنگی با چهار وزارتخانه مرتبط اعلام خواهد شد.

آشناگر گفت: با عنایت به لزوم پیشگیری و نیز وضعیت شیوع کرونا در استان به احتمال زیاد برخی محدودیت‌های کرونایی مرتبط با مدارس و مراکز آموزش عالی، صنوف، رستوران‌ها و سفرهای برون‌شهری مجدداً به مدت محدود اعمال می‌شود و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

استاندار سمنان با ذکر اینکه در حال حاضر، مؤثرترین راه جهت کاهش میزان شیوع و ابتلا به کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده عمومی از ماسک است، گفت: برگزاری اجتماعات به هر دلیل مساوی با سرایت و افزایش بیماری بوده و مجدداً بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید می‌شود.‌

آشناگر با قدردانی از جامعه روحانیت و اقشار مختلف مردم استان در همراهی با ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در ایام ماه محرم، بر لزوم پایبندی به این مقررات در ایام اربعین و ارتحال پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) تأکید کرد.

او افزود: اجرای برنامه‌های عمومی مرتبط با این ایام به هر عنوان ممنوع بوده و در استان سمنان هیچ‌گونه برنامه پیاده‌روی و عزاداری عمومی به‌صورت نمادین و ... برگزار نخواهد شد.

استاندار سمنان اظهار کرد: با عنایت به اعلام مراجع رسمی جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق، امسال هیچ‌گونه اعزام و پذیرش زائر به‌منظور شرکت در آئین اربعین حسینی در کشور عراق انجام نخواهد شد و تمام مرزهای مشترک دو کشور تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.‌

انتهای پیام/۲۵۶۸/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول