اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فرمانداران سمنان از توزیع نهاده‌های دامی رضایت ندارند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: فرمانداران استان از نحوه توزیع نهاده‌های دامی چندان رضایت ندارند که برای رفع این مشکل تدبیری شود.

فرمانداران سمنان از توزیع نهاده‌های دامی رضایت ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی سلامتی ظهر امروز در جلسه بررسی توزیع مناسب نهاده‌های کشاورزی و کالاهای اساسی در استان سمنان اظهار کرد: فرمانداران استان از نحوه توزیع نهاده‌های دامی چندان رضایت ندارند که برای رفع این مشکل با برنامه‌ریزی اصولی و پیگیری مسؤولان در سطح ملی اقدام‌های لازم انجام می‌شود.

او گفت: توزیع نهاده‌های دامی بر اساس میزان ظرفیت و تولید در بخش دام و طیور بوده و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این ارتباط باید نظارت‌های جامعی داشته باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اضافه کرد: کمبود نهاده‌های دامی باعث گلایه مرغداران و دیگر تولیدکنندگان مربوط حوزه کشاورزی شده که لازم است مسؤولان مربوط برای رفع این چالش اقدام کنند.

سلامتی بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان در حوزه دام و طیور با تأمین نهاده‌های دامی و با تلاش مستمر مسؤولان ادامه یابد.

او گفت: دلیل عمده کمبود نهاده‌های دامی در سمنان و دیگر نقاط کشور تحریم و فشارهای خارجی است.

این مشکل فقط برای سمنان نیست!

سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم گفت: تأمین نهاده‌های دامی و مشکلات ارزی در این ارتباط تنها مختص سمنان نیست و دیگر استان‌های کشور هم با این مشکل روبه‌رو هستند.

او گفت: بیش از ۹۰ درصد فرآیند تأمین نهاده‌های دامی در ایران به دیگر کشورهای جهان وابسته بوده و تحریم و فشارهای خارجی در افزایش قیمت و کمبود نهادهای دامی در ماه‌های گذشته تأثیر قابل‌توجهی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: بالای ۷۰ درصد از تولید مرغ و تخم مرغ در استان سمنان مازاد نیاز بازار استان است.

میرعماد گفت: اکنون هشت هزار و ۵۰۰ تن جو، ۵۷۰ تن سویا و ۵۵ هزار تن ذرت در انبارهای راهبردی استان سمنان ذخیره شده است.

او اضافه کرد: مبنای توزیع استانی نهاده‌های دامی بر اساس میزان تولید در بخش دام و طیور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: میزان جوجه‌ریزی در فروردین ۹۹ در استان سمنان دو میلیون و ۱۵۰ قطعه بوده است که این رقم در مرداد سال جاری به دو میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه افزایش یافت.

نظارت‌ها افزایش یابد

علیرضا شریفی‌نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم گفت: نظارت‌ها بر نحوه توزیع عادلانه نهاده‌های دامی با هدف حفظ تولید در شهرستان‌های استان به‌طور ویژه افزایش یابد.

او افزود: کمبود نهاده‌های دامی در بازار استان سمنان به دلیل فشارهای خارجی محسوس است؛ اما توزیع این منابع محدود هم باید عادلانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت‌ها بر بازار آزاد عرضه نهاده‌های دامی افزایش یابد و دستگاه‌های نظارتی اجازه فروش نهاده‌های دامی با نرخ دولتی را در بازار آزاد ندهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: توجه به معیشت مردم و بهبود فرایندها برای رفع مشکلات موجود برای افزایش تولید و رونق اقتصادی مورد توجه باشد.

شریفی‌نژاد اضافه کرد: رویه‌های موجود حاکم بر توزیع نهاده‌های دامی نیازمند تغییر است و باید با روش‌های نظام‌مند برای رفع چالش‌های موجود اقدام کرد.

وی با بیان اینکه نظارت شرط اول مدیریت است، تصریح کرد: گروه‌های ارزیابی برای نظارت بر نحوه توزیع نهاده‌های دامی در شهرستان‌های استان تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: عمل‌گرایی جزئی از وظایف مسؤولان باشد و هدف از برگزاری جلسات از این دست رشد تولید باشد.

مسؤولان برای رفع چالش اقدام کنند

در جلسه بررسی توزیع مناسب نهاده‌های کشاورزی و کالاهای اساسی بیان شد که نهاده‌های دامی دولتی در شهرستان‌های استان با برخی مشکلات توزیع می‌شود که نیاز است مسؤولان امر برای رفع این چالش اقدام کنند.

به دلیل کمبود نهاده‌های دامی با نرخ دولتی، فروش نهاده‌های دامی با نرخ آزاد و با قیمت قابل توجه بسیار چشمگیر است.

کرایه حمل نهاده‌های دامی در استان سمنان قابل توجه است که این امر در بی‌رغبتی تولیدکنندگان تأثیر زیادی داشته است.

تخصیص سهمیه نهاده‌های دامی در حوزه مرغداری در شهرستان گرمسار زیر ۵۰ درصد بوده و حمایت از تولیدکنندگان با تأمین نهاده‌های دامی به‌طور ویژه در دستور کار است.

انتهای پیام/74004/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول