اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هدف‌گذاری تولید ۳۰ مگاوات برق با احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سمنان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان گفت: تولید ۳۰ مگاوات برق با احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این استان هدف‌گذاری شده است.

هدف‌گذاری تولید ۳۰ مگاوات برق با احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعلی‌اکبر صباغ عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس در سالن کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: اکنون تولید دست‌کم یک درصد از تولید برق در کشور با نیروگاه‌های خورشیدی و دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر بوده و در استان سمنان هم به‌طور متوسط این آمار وجود دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار برنامه پنج‌ساله ششم توسعه باید بیش از پنج درصد از انرژی تولیدی در استان‌های کشور با انرژی‌های تجدید پذیر باشد که این روند همچنان به دلایل مختلف مغفول مانده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان گفت: تولید ۳۰ مگاوات برق با احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان هدف‌گذاری شده است که با اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح، ماده مربوطه در قانون پنج‌ساله ششم توسعه هم محقق می‌شود.

صباغ تصریح کرد: اکنون در استان سمنان، ۶ مگاوات برق با انرژی تجدیدپذیر تولید می‌شود و ۲۰ مگاوات نیز در حال ساخت است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار، تولید چهار مگاوات برق با انرژی تجدیدپذیر با همراهی نهادهای و شرکت‌های خصوصی و دولتی در گام اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول