اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای برنامه‌های مقابله با کرونا طی ۳ مرحله در علوم پزشکی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: این دانشگاه برنامه‌های مقابله با کروناویروس را طی سه مرحله زمانی به انجام رسانده است.

اجرای برنامه‌های مقابله با کرونا طی ۳ مرحله در علوم پزشکی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی بعدازظهر امروز در جریان بازدید حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از بیمارستان کوثر سمنان و دیدار با کادر بهداشت و درمان این بیمارستان به مناسبت روز پزشک و داروساز اظهار کرد: مدیران بیمارستان کوثر و کارکنان پرتلاش این بیمارستان به‌عنوان مدافعان سلامت از زمان شیوع کرونا تاکنون تلاش‌های بسیار مناسب و ارزشمندی را در مقابله با این بیماری به انجام رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه وجود بزرگان و اساتید عرصه پزشکی همچون دکتر ملک، به‌عنوان یک ذخیره ارزشمند در استان سمنان است، افزود: در این مرکز آموزشی تلاش جمعی و تعامل اساتید باسابقه در کنار جوانان در مدیریت ویروس کرونا به‌خوبی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی پزشکان و کادر بهداشت و درمان بیمارستان کوثر سبب کسب موفقیت‌های چشمگیر در مقابله با کرونا شده است، ادامه داد: این دانشگاه برنامه‌های مقابله با کروناویروس را طی سه مرحله زمانی به انجام رسانده است.

دانایی عنوان کرد: در مرحله نخست که از هفته نخست اسفندماه آغاز شد، مجبور بودیم تا هم بیماران کرونایی و هم سایر بیماران را در این مکان مداوا کنیم.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم که طی سه ماه در اوج شیوع کرونا به طول انجامید، بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بیمارستان‌های تخصصی کرونا تجهیز و تخت‌ها در اختیار بیماران کرونایی بدحال قرار گرفت که طی این مدت حتی پذیرش‌هایی از شاهرود و دیگر شهرستان‌ها نیز انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: در اواخر خردادماه به خاطر کاهش میزان مراجعان، مصوب شد تا روال معمول و عادی بیمارستان از سر گرفته شود و در واقع سخت‌ترین مرحله کار کادر بهداشت و درمان همین مرحله سوم است.

دانایی بیان کرد: با تلاش کادر بیمارستان کوثر و به دلیل لزوم مراقبت از مراجعان در برابر ابتلا به کرونا مجبور شدیم تا عملاً بیمارستان کوثر را با توجه به اقدامات مناسب انجام‌شده به دو بخش ۶۰ تختخوابه و ۲۶۰ تختخوابه تقسیم و به‌صورت مجزا از یکدیگر مدیریت کنیم.

وی افزود: با وجود آنکه نیروی زیادی به مجموعه کادر بهداشت و درمان مستقر در بیمارستان اضافه نشد؛ اما همکاران ما با انجام کار جهادی تلاش کردند تا هیچ کاری به‌صورت ناقص انجام نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان تصریح کرد: به‌عنوان رئیس این دانشگاه همواره اعلام کرده‌ام که دست‌بوس همکارانم در مجموعه بهداشت و درمان هستم و شاید هیچ‌گاه تصور نمی‌کردیم که بیمارستان کوثر سمنان این حجم از خدمات را به مردم خوب استان و شهرستان سمنان ارائه کند.

دانایی روز پزشک و داروساز را تبریک گفت و از مساعدت و همراهی بسیار خوب استاندار سمنان و معاونان وی در پیشبرد برنامه‌های بهداشتی و به‌ویژه مدیریت مقابله با کرونا قدردانی کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول